E nevoie de mai mult de un măr pe zi pentru a ţine doctorul departe, cu atât mai mult cu cât iarna s-a întors în forţă şi sezonul de gripă este în plin avânt. Dacă evitaţi locurile aglomerate, vă spălaţi pe mâini cât puteţi de des și mai ales dacă aţi fost şi suficient de prevăzător pentru a vă vaccina antigripal, aţi putea să staţi destul de liniştitiţi în aşteptarea primăverii, susţin specialiştii citaţi de csid.ro. Dacă nu, tot puteţi face câte ceva pentru a vă întări sistemul imunitar: mâncaţi multe fructe şi legume şi beţi opt-zece pahare de apă pe zi. În plus, încercaţi să introduceţi în dietă şi următoarele alimente, care vă asigură un plus de protecţie împotriva bolilor de sezon. Iată șase dintre acestea:

Iaurt

Probioticele, sau mai precis culturile vii care se găsesc în iaurt, sunt bacterii sănătoase care vă feresc de microorganisme cauzatoare de boli. Deşi acestea se găsesc şi sub formă de suplimente alimentare, cel mai eficient pentru sistemul dumneavoastră imunitar este să le luaţi din iaurt. Faceţi-vă un obicei din a mânca zilnic un iaurt, dar feriţi-vă de variantele degresate sau cu fructe, care au o cantitate mult prea mare de zahăr.

Usturoi

Rudă mai evoluată a cepei, usturoiul conţine un ingredient activ numit alicină, care luptă eficient împotriva bacteriilor şi a infecţiilor. În cadrul unui studiu britanic realizat pe 146 de voluntari, la jumătate dintre aceștia li s-a dat usturoi, timp de 12 săptămâni, iar celeilalte jumătăţi placebo. Cei care au primit usturoi au fost cu până la două treimi mai puţin predispuşi să răcească. Un alt studiu a descoperit că persoanele care consumă mai mult de șase căpăţâni de usturoi pe săptămână au o rată de incidenţă a cancerului colorectal cu 30% mai mică şi a celui de stomac cu 50% mai scăzută.

Supă de pui

Un studiu realizat la Universitatea din Nebraska a descoperit că supa de pui blochează migraţia celulelor albe inflamatorii, o descoperire importantă, deoarece simptomele răcelii sunt un răspuns la acumularea acestor celule în bronhii. Cisteina, aminoacidul eliberat de carnea de pui în timpul procesului de gătire, are o compoziţie asemănătoare cu medicamentele pentru bronşită, ceea ce ar putea explica rezultatele studiului. Lichidul puţin sărat care este supa menţine mucusul fluid, la fel cum fac medicamentele pentru răceală, iar ceapa şi usturoiul pe care le conţine cresc capacitatea supei de pui de a întări imunitatea.

Ceai

Persoanele care beau cinci ceşti de ceai negru pe zi, timp de două săptămâni, au de zece ori mai mult interferon, care luptă împotriva virusurilor, decât cei care au băut o băutură fierbinte placebo, arată un studiu realizat la celebra universitate Harvard. Aminoacidul responsabil pentru creşterea eficienţei sistemului imunitar este l-teanina, care se găseşte din belşug în ceaiul negru şi în cel verde.

Carne de vită

Deficienţa de zinc este una dintre cele mai întâlnite probleme nutriţionale ale adulţilor mai ales în cazul vegetarienilor, care scot astfel din dietă o sursă esenţială a acestui mineral care întăreşte imunitatea. Şi acest lucru este cu atât mai rău cu cât chiar şi o deficienţă medie de zinc poate creşte riscul de infecţii. Consumul unei cantităţi optime de zinc este vital pentru dezvoltarea celulelor albe ale sistemului imunitar, cele care recunosc şi distrug bacteriile şi virusurile dăunătoare organismului tău.