22.8 C
Craiova
luni, 29 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDacia C-neo, un estate hibrid 4x4 bazat pe conceptul Bigster

Dacia C-neo, un estate hibrid 4×4 bazat pe conceptul Bigster

Unele dintre secretele viitorului model compact Dacia C-Neo au fost dezvăluite de Carscoops.com, notează Autoreport. Modelul viitor va fi bazat pe aceeași platformă ca și SUV-ul Dacia Bigster din 2025 și va oferi clienților posibilitatea de a alege între două stiluri diferite de caroserie.

Dacia cu siguranță a fost o poveste de succes în cadrul Grupului Renault, cunoscută pentru abordarea sa rentabilă. Era doar o chestiune de timp până când marca românească și-a extins gama în segmente mai mainstream. După SUV-urile Duster și Bigster, Dacia dezvoltă în prezent două modele noi de dimensiuni compacte: un crossover wagon și un sedan în stil fastback, ambele urmând să debuteze în 2026.

Informații detaliate despre noile modele Dacia sunt încă limitate, însă există câteva despre viitorul crossover wagon.

Dacia C-Neo

Noul proiect, cunoscut sub numele de Dacia C-Neo, își propune să umple un gol pe piața auto. Dacia încearcă să ofere un vehicul cu un interior spațios, caracteristici aventuroase și un preț competitiv.

După cum arată în reprezentările grafice, se prevede că Dacia C-Neo va adopta noul limbaj de design introdus de SUV-urile Duster și Bigster. Este probabil să includă luminile LED subțiri, suprafețe elegante și elemente de design întâlnite în mod obișnuit la vehiculele de tip crossover, conferind o senzație de aventură. În plus față de varianta cu siluetă de wagon prezentată, va exista și o versiune mai elegantă de tip fastback, care combină confortul a cinci uși cu o siluetă cu trei compartimente.

Se estimează că C-Neo va măsura în jur de 4.600 mm (181 de inci) în lungime, rezultând o cabină spațioasă. Pentru referință, crossover-ul wagon Dacia Jogger are o lungime de 4.547 mm (179 de inci) și este deja oferit cu o configurație de șapte locuri. Este posibil ca bordul și majoritatea comenzilor să fie partajate cu SUV-urile Duster și Bigster, permițându-i Daciei să economisească la cheltuielile de cercetare și dezvoltare. În plus, gama extinsă de accesorii a Daciei îl va face o alegere ideală pentru camping și diverse activități în aer liber.

Mai multe variante de propulsie

În ceea ce privește platformele de fabricație, întreaga gamă Dacia este construită pe arhitectura CMF-B a Grupului Renault, oferind beneficii de economisire a costurilor atât în producție, cât și în dezvoltare. Modelele C-Neo nu vor face excepție, împărțindu-și fundamentele cu Bigster, viitorul SUV de vârf al Daciei.

Opțiunile de propulsie se așteaptă să includă variante mild-hybrid, bi-fuel (gaz/GPL) și hibride, cu posibilitatea unui plug-in hybrid în viitor. Un candidat puternic pentru modelele compacte este motorul turbo de 1,2 litri cu trei cilindri pe benzină al Renault, echipat cu un sistem mild-hybrid de 48 V, care produce 128 CP (96 kW / 130 CP). Acest motor este în prezent utilizat în Dacia Duster, fiind disponibil în versiunile cu tracțiune față și integrală. În ceea ce privește hibridul complet, există zvonuri despre un nou motor de 1,8 litri care ar putea fi introdus în Bigster în 2025 ca o evoluție a motorului electrificat de 1,6 litri Hybrid 140 prezent în Jogger și Duster.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS