14.7 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinRestaurant la domiciliu

Restaurant la domiciliu

În plină criză financiară, când restaurantele devin din ce în ce mai des un loc interzis pentru mulţi dintre europeni, londonezii au găsit soluţia salvatoare: au adus restaurantul la ei acasă.

Fascinaţi de emisunile TV în care concurenţii primesc un buget suficient pentru a organiza cina în propria sufragerie, câştigătoare fiind declarată „gazda“ care „ademeneşte cei mai mulţi clienţi“, tot mai mulţi londonezi îşi transformă locuinţa proprie în restaurant. Zeci de prieteni şi de gurmanzi îşi dau întâlnire pe bloguri sau Facebook, unde fac schimb de păreri şi indicaţii cu privire la casa unde se mănâncă cel mai bine, pentru ca mai apoi să bată la uşa „lăudată“ la ora cinei. „Restaurant in our living room“ este o emisiune difuzată de Virgin TV, care încă de la lansare s-a bucurat de un succes fenomenal. Regulile jocului sunt simple. Două cupluri primesc în jur de 500 de euro pentru a cumpăra tot ceea ce este necesar pentru a organiza o masă ca la carte. Tot concurenţii decid meniul şi câţi oaspeţi să invite la masă. Indiferent că este vorba de cină sau de masa de prânz, acestea trebuie să aibă neapărat loc în casa concurentului, pe terasă, în salon sau la mansardă. Câştigă cuplul al cărui restaurant aduce cele mai mari încasări, indiferent dacă mâncărurile servite sunt delicioase sau merită să fie aruncate la gunoi.

Un alt fel de servire

Cumpărarea ingredientelor, pregătirea mesei pentru 30 de persoane, ca să nu mai vorbim de spălatul vaselor, nu sunt nişte activităţi plăcute, dar, pentru o sumă frumuşică sau pentru a apărea la televizor, londonezii uită de aceste neplăceri. Fenomenul a depăşit graniţele micului ecran, iar acum tot mai mulţi britanici se trezesc peste noapte mari bucătari, îşi umplu băile cu lăzi de băuturi şi saloanele cu scaune, pentru a-şi deschide casa unor străini. Potrivit cotidianului Times, fenomenul a pornit din Cuba, după care s-a extins până la New York. În ultimele luni, în Londra a luat fiinţă o mişcare ce numără sute de membri. Pentru a apărea pe lista de oaspeţi care se pot prezenta la cinele organizate în diferite case este suficient să îl cunoşti pe unul dintre membri sau, pur şi simplu, să frecventezi blogul sau grupul de pe Facebook unde îşi dau întâlnire aceştia. Preţurile pentru astfel de mese variază de la zece la 100 de euro de persoană. „Poate că este stresant, însă, la terminarea mesei, când oamenii pleacă fericiţi şi îţi acordă o notă bună pe internet, îţi dai seama că a meritat sacrificiul“, a explicat Ellie Grace, fondatoarea restaurantului la domiciliu „The Salad Club“, din Brixton. Secretul pentru a populariza propriul restaurant din sufragerie este să găseşti un nume „de impact“ şi să îl prezinţi imediat pe internet. „Nu gătitul este problema, ci să reuşeşti să umpli sala de oameni. De aceea, ne facem reclamă pe internet. Toate rezervările noastre vin de aici. Vrem să ne distrăm şi să creăm o comunitate cu invitaţii noştri“, a adăugat Grace.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII