9.8 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorj11 februarie - Ziua Europeană 112. Un gorjean a sunat la 112 de aproape 7.000 de ori

11 februarie – Ziua Europeană 112. Un gorjean a sunat la 112 de aproape 7.000 de ori

Peste 200 de intervenții au fost gestionate în 2020 de jandarmii mehedințeni în urma apelurilor prin 112.

Intervenția în cazul tulburării ordinii si liniștii publice, aplanarea unor stări conflictuale sau înlăturării pericolului provocat de insecte  și  animale – sunt principalele solicitări la care au răspuns jandarmii  în urma apelurilor la numărul unic de urgență 112.

În  anul 2020, jandarmii mehedințeni au intervenit în peste 200 de situații, intervențiile fiind gestionate  cu respectarea prevederilor  legale  în vigoare.

„112” se folosește pentru a contacta gratuit serviciile de urgență din orice rețea de telefonie mobilă sau fixă.  Prin intermediul acestui număr se asigură asistență imediată în situații în care este pusă în pericol viața, integritatea, sănătatea cetățeanului, ordinea publică, proprietatea publică / privată sau mediul.

 Apelarea abuzivă  sau falsă la  numărului de urgență ,,112” se  sancţionează cu amendă contravenţională conform prevederilor legale.              

La nivel european, data de 11 februarie marchează Ziua Numărului Unic “112”.

Gorj, județul din țară cu cele mai multe apeluri non-urgente

În anul 2020, peste 60% dintre apelurile înregistrate la Centrul unic pentru apeluri de urgență Gorj nu au fost urgențe. Este vorba despre 92.325 de apeluri, dintre acestea peste 6.900 fiind efectuate de o singură persoană care a sunat la 112 în mod abuziv.

Numărul total al apelurilor în anul 2020 în județul Gorj a fost de 142.854, iar dintre acestea 92.325 de apeluri (64,63%) au fost non-urgențe prin care cetățenii au solicitat informații sau au semnalat situații care nu sunt de competența Serviciului 112 și pentru care nu era necesară intervenția agențiilor specializate de intervenție (Ambulanță, Poliție, Pompieri, SMURD, Jandarmerie, Salvamont). În 22.265 de cazuri apelanții au adus injurii operatorilor,iar în 20.569 de cazuri apelanții nu au comunicat nicio informație pe timpul convorbirii.

În anul 2020 s-a înregistrat cel mai ridicat procent de apeluri urgente

Referitor la cel mai mare număr de apeluri non-urgente efectuate de aceeași persoană, un cetățean din județul Gorj a apelat Serviciul de urgență în mod abuziv de 6.992 de ori, în anul 2020, de cele mai multe ori fără a le comunica operatorilor 112 nicio informație sau adresându-le cuvinte jignitoare.

De asemenea, din cele 50.529 de apeluri urgente înregistrate anul trecut în acest județ, au fost transferate către agențiile specializate de intervenție, după cum urmează:

Agenție specializată de intervențieProcent apeluri transferate
Ambulanță44,30%
Poliție26,79%
ISU-SMURD22,05%

În anul 2020 s-a înregistrat cel mai ridicat procent de apeluri urgente de la implementarea numărului unic 112 în România, în 2004.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS