Acasă Local Gorj Târgu Jiu: Lucrări la podurile şi pasajele de pe varianta ocolitoare

Târgu Jiu: Lucrări la podurile şi pasajele de pe varianta ocolitoare

-

Lucrările la podurile şi pasajele viitoarei şosele ocolitoare a municipiului Târgu Jiu sunt în grafic. Angajaţii firmei Collini Lavori au reuşit să finalizeze cele mai dificile lucrări de infrastructură de până acum şi au ca obiectiv să termine anul acesta de executat podul prevăzut în proiectul de construire a celei mai înalte şosele urbane din municipiul Târgu Jiu şi din Gorj. „Am mers în teren şi am verificat pe grafice stadiul lucrărilor şi din fericire se încadrează în termenele de acolo. Se execută în continuare lucrări la poduri şi la pasaje pe varianta ocolitoare din Târgu Jiu. Ritmul lucrărilor este foarte bun pe tronsoanele unde nu sunt necesare expropieri şi demolări. Dacă la alte modernizări de drumuri au mai existat sincope, aici s-a început bine şi se lucrează bine. Să sperăm că se va continua la fel până la finalizare”, a menţionat Ion Tudor, şeful Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale.

Au buget de 151 de milioane de lei

Noua şosea ocolitoare a municipiului Târgu Jiu este construită de firma italiană Collini Lavori SPA. Bugetul pentru lucrări este de peste 151 de milioane de lei (fără TVA), din care 85% sunt fonduri europene nerambursabile, restul de 15% fiind asigurate de către Guvernul României. Vor fi realizaţi peste 20 de kilometri de şosea, poduri şi traversări. Centura ocolitoare a municipiului va fi construită pe drumul DN66, care traversează Târgu Jiul de la Sud la Nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN67D. Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, contractul trebuie executat în 24 de luni. Proiectul presupune realizarea unei variante de ocolire atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta Est ( cei mai mulți kilometri de centură ) va asigura legăturile pe partea de est între Filiaşi (DN66), Râmnicu Vâlcea (DN67) şi Petroşani (DN 66) si are o lungime de 14,9 kilometri. Varianta Vest asigura legăturile pe partea de vest între Filiaşi (DN66), Drobeta Turnu Severin (DN67) si Băile Herculane (DN 67D) si are o lungime de 5 kilometri. În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste drumul naţional 67. Centura va fi construită pe drumul DN66, care traversează Târgu-Jiul de la Sud la Nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN67D, incident în Nord-Vest.

ȘTIRI VIDEO GdS

VIDEO / Corneliu Papură: Nu ne pregătim să câştigăm meciurile amicale

Antrenorul formaţiei Universitatea Craiova, Corneliu Papură, nu s-a arătat îngrijorat de bilanţul jocurilor de verificare din Antalya. Tehnicianul explicat că în amicalul...