14.2 C
Craiova
sâmbătă, 18 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljŞantierul-melc de pe Tronsonul I al DEx, greu de urnit. Adio pentru acest an!

Şantierul-melc de pe Tronsonul I al DEx, greu de urnit. Adio pentru acest an!

Lucrările de pe Tronsonul I al Drumului Expres Craiova – Piteşti s-au mişcat foarte greu şi în această vară. Lucrările abia au trecut de jumătate, iar întreg tronsonul ar fi trebuit să se deschidă circulaţiei până la finalul acestui an. Nu există şanse ca drumul să fie dat circulaţiei la data promisă, dar ieri pe şantier era mişcare.

Am făcut, miercuri, o nouă vizită pe şantierul de pe Tronsonul I al Drumului Expres Craiova-Piteşti. Faţă de alte dăţi, când şantierul era în moarte clinică, ieri utilajele erau în mişcare. Se făceau săpături, mai multe rabe cărau pământ, iar o betonieră se învârtea de zor în zona de intrare în şantier dinspre Bariera Vâlcii spre Gherceşti. Progresul şantierului era mai vizibil de această dată, mai ales în ceea ce priveşte săpăturile şi tasarea terenului. Şi structura pasajului care va trece peste Centura de Nord spre Bariera Vâlcii a prins contur. Chiar şi aşa, procentul la care a ajuns lucrarea este dezamăgitor. Se pare că în timpul lunilor de vară Tirrena Scavi a pierdut timpul, ca de obicei, şi nu a reuşit să se mobilizeze.

Procent ruşinos

Lucrările de pe Tronsonul I, începute în toamna lui 2019, sunt departe de a fi finalizate. Acum, când se apropie data la care ar fi trebuit finalizată lucrarea, se văd cel mai mult efectele mişcării de „melc“ pe care Tirrena Scavi a perpetuat-o de când şi-a asumat proiectul. De-a lungul timpului s-au invocat diverse motive pentru care şantierul nu avansa. Dar mereu se promitea că şoferii vor circula pe primul tronson al DEx la data promisă. Timpul, însă, nu a stat în loc şi nu a făcut altceva decât să demonstreze neseriozitatea şi promisiunile făcute în van atât de autorităţi cât şi de firma care atunci când obţin contractul promitea lucruri măreţe.

Practic, Tronsonul I ar fi trebuit să fie finalizat până în luna decembrie a acestui an. Urmărind ritmul în care s-a lucrat până acum, nici măcar o minune nu ar putea face ca Tirrena Scavi să poată respecta termenul contractual. În acest moment, procentul lucrărilor abia a reuşit să depăşească jumătatea. CNAIR susţine că din partea ei nu există niciun fel de problemă în legătură cu lucrările de pe Tronsonul I.

Compania mai spune că Tirrena Scavi nu va mai obţine, cel mai probabil, Garanţia de Bună Excuţie. „În prezent, stadiul fizic al lucrărilor pe Tronsonul I al Drumului Expres este de 54.16%. Nu există probleme a căror rezolvare să vină din partea CNAIR. În acest sens, menționăm că antreprenorul întâmpină dificultăți în constituirea noii Garanții de Bună Execuție. Dar lucrările continuă, putându-se observa o creștere continuă a personalului și a utilajelor implicate în procesul de execuție“, au precizat, pentru GdS, reprezentanţii CNAIR.

Puţin peste 3% din lucrare, în două luni şi jumătate

Dacă ne uităm la cifre, vedem clar că această mobilizare despre care vorbeşte CNAIR ori este destul de recentă, ori compania continuă să păstreze aparenţele. Spunem acest lucru fiindcă procentul lucrărilor arată contrariul. La jumătatea lunii iunie a acestui an, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, anunţa într-o declaraţie de presă, că progresul lucrărilor de pe Tronsonul I ajunsese la 51%. Aşadar, de atunci şi până acum, adică în două luni şi jumătate, s-a mai lucrat doar un procent de 3,16%. Mult prea puţin, ţinând cont că în decembrie ar trebui ca tronsonul să fie circulabil.

În acest moment mai este nevoie de încă 46% din lucrare pentru ca aceasta să fie gata. Până la finalul anului mai sunt patru luni. Dacă se va lucra în acelaşi ritm ca în lunile de vară, când ar fi trebuit să se recupereze cel mai mult, până în decembrie se va mai realiza doar 5,056 % din lucrare. Asta în cazul în care nu mai apar alte probleme pe parcurs, iar lunile noiembrie şi decembrie vor fi blânde. Cu indulgenţă, Tirrena Scavi va reuşi să atingă procentul de 60% din lucrare la finalul anului. Drept urmare, ne luăm adio de la primul tronson al Drumului Expres în acest an.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS