13.1 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalNu se înghesuie nimeni să promoveze UNTOLD de Craiova

Nu se înghesuie nimeni să promoveze UNTOLD de Craiova

Megafestivalul care se vrea la Craiova, în perioada 26-28 august, nu s-a arătat atractiv pentru promotorii unor astfel de evenimente. Cel puţin la prima strigare. La licitaţia demarată de Opera Română Craiova pentru achiziţia serviciilor de promovare a festivalului şi vânzarea de bilete nu s-a prezentat nimeni. Aşa că procedura a fost reluată. Suma oferită a rămas aceeaşi: 445.000 de euro.

Craiova ar urma să găzduiască, la sfârşitul lunii august, un festival internaţional de proporţii, de genul UNTOLD-ului de la Cluj-Napoca. „Craiova IntenCity” va avea loc în perioada 26-28 august, pe stadionul „Ion Oblemenco“, şi se doreşte „un eveniment incendiar menit să facă istorie în lumea marilor festivaluri“, după cum se menţiona în anunţul de participare la licitaţie. Numai că, la prima strigare, nicio firmă care se ocupă de promovarea unor astfel de spectacole nu s-a înscris la lictaţia demarată de Opera Română Craiova.

Instituţia de cultură din subordinea Primărie Craiova este cea care se ocupă de organizarea evenimentului, pentru achiziţia serviciilor de promovare şi vânzare de bilete oferind 2.200.000 de lei cu TVA, adică 445.000 de euro. Licitaţia a fost lansată pe 8 aprilie, ofertele au fost aşteptate până pe 20 aprilie, ba chiar termenul s-a decalat cu o săptămână, dar tot degeaba.

Nu s-a înghesuit nimeni să promoveze UNTOLD de Craiova. „Această procedură a fost anulată automat deoarece la data limită de depunere ofertă nu au existat ofertanţi“, se specifică în anunţul licitaţiei. Mesajul a fost postat în sistemul electronic în data de 26 aprilie. Două zile mai târziu, procedura a fost reluată. Suma maximă oferită a rămas aceeaşi: 445.000 de euro, cu TVA.

Olguţa Vasilescu: „UNTOLD, SAGA şi NEVERSEA vor fi istorie“

Anunţul de participare la licitaţie a fost urcat în SICAP pe 28 aprilie, ofertele fiind aşteptate până la data de 9 mai. Un termen relativ scurt faţă de precedentul, dar poate că de data asta va apărea şi promotorul mult aşteptat, care să ducă vestea UNTOLD-ului de Craiova peste graniţele ţării. Pentru că asta se vrea prin serviciile de promovare solicitate. Potrivit obiectivelor impuse prin caietul de sarcini, promovarea trebuie să includă, printre altele, şi identificarea audienței, public țintă targetat din România și din țări învecinate (Bulgaria, Serbia, Ungaria, Grecia etc), fără a se limita la acestea.

De altfel, chiar primarul Olguţa Vasilescu anunţa, la deschiderea Olimpiadei de limba franceză de la Craiova, că festivaluri precum UNTOLD, SAGA sau NEVERSEA vor fi istorie „după ce Craiova intră în această competiţie anul acesta“. „Dacă veniţi în această vară la Craiova, în ultima săptămână din august, veţi avea ocazia să vedeţi cel mai mare festival muzical din România. O să vedeţi că UNTOLD, SAGA şi NEVERSEA vor fi istorie, după ce Craiova intră în această competiţie anul acesta”, afirma edilul Craiovei. Până atunci însă, trebuie stabilită firma care va promova festivalul şi se va ocupa de vânzarea biletelor.

Ce presupune „Craiova IntenCity”

La „Craiova IntenCity” erau anunţaţi DJ de renume şi artişti internaţionali. „Coloana sonoră a acestui festival va avea trei capitole distincte: o primă seară (26 august) în care Craiova se transformă în cea mai mare Diskoteka în aer liber, datorită unui maraton concertistic din stilul anilor 80-90; cea de-a doua seară (27 august), seara House, va fi dedicată muzicii electronice, Craiova transformându-se într-un club select în care vor evolua DJ de renume și artiști internaționali; ultima seară (28 august), Latino Party, va fi dedicată starurilor internaționale ale muzicii latino“, se menţiona în caietul de sarcini întocmit de Opera Română Craiova.

Tot aici se preciza că festivalul va cuprinde varietăți de genuri și influențe muzicale tocmai din dorința de a se adresa unui public cât mai numeros.

„Nu am vrut să concurăm cu alte festivaluri care sunt în această perioadă, pentru că este important să fim văzuți, pentru ca de anul viitor artiștii să aibă ce să aleagă. Publicitate se va face și în Bulgaria, Serbia sau Ungaria, deci ne așteptăm la mai mulți turiști în perioada respectivă. Nu ne-am axat doar pe DJ, pentru că vedem deja că la alte festivaluri sunt probleme. Nu vreau să dau numele festivalurilor respective, dar unii au vândut 7.000 de bilete, iar alții 4.500. E clar că trebuie venit cu ceva nou“, explica Olguța Vasilescu în şedinţa Consiliului Local de luna trecută, în care s-a aprobat alocarea sumei de un milion de lei către Opera Română Craiova, pentru a putea plăti serviciile de promovare solicitate.

Va fi găsită firma, la a doua strigare? Foarte posibil

Rămâne de văzut dacă va fi găsită şi firma care va promova UNTOLD-ul de Craiova. „Nu înțeleg de ce s-a optat pentru această variantă cu Opera Română Craiova ca organizator al festivalului și nu pentru un parteneriat public-privat, prin care primăria să pună la dispoziție activele necesare desfășurării festivalului, iar un privat care se ocupă cu astfel de evenimente să vină cu tot setup-ul, să se ocupe de marketing, de promovare, de aducerea artiștilor“, afirma în şedinţa mai sus amintită Cezar Drăgoescu, liderul consilierilor locali USR.

Răspunsul executivului a fost ferm: nu se putea demara procedura într-o altă formă. Este foarte posibil însă ca la a doua strigare să apară şi ofertanţii care nu s-au înghesuit, iniţial, la UNTOLD-ul de Craiova.

Ce trebuie să facă firma care va promova festivalul de la Craiova

Potrivit cerinţelor din caietul de sarcini, firma trebuie să promoveze evenimentul prin instrumentele proprii, fiind obligată, totodată, să prezinte autorității contractante graficul de promovare. Promovarea trebuie să fie una de amploare, care să depăşească graniţele ţării. Atât de mult încât în august să mai vină şi grecii la Craiova. De asemenea, se doreşte creşterea notorietăţii evenimentului prin contractarea unor parteneri care să devină promotorii/ambasadorii festivalului. Serviciile de promovare mai cuprind şi campanii de comunicare în presa scrisă şi online, la radio, TV şi pe reţelele de socializare, dar şi publicitate outdoor şi realizarea de materiale promoționale.

Publicitate ar trebui făcută şi în afară ţării. Este vorba de spoturi radio, aceleaşi cu cele din România, dar traduse în bulgară şi sârbă şi difuzate la cel puţin un post din ţara respectivă. Contractul va fi atribuit firmei care va oferi „cel mai bun raport calitate – preţ“. Componenta financiară a ofertei contează în procent de 70%. Pentru restul de 30% au fost stabilite cinci criterii de departajare, cu un procent de 6% fiecare, cu referire la numărul suplimentar de posturi de radio la care se va face promovarea festivalului şi la numărul suplimentar de panouri outdoor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS