10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalA fost ales constructorul Centurii Craiova Sud II. Firma are lucrări în toată lumea

A fost ales constructorul Centurii Craiova Sud II. Firma are lucrări în toată lumea

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a stabilit firma care va construi cea de-a doua variantă de ocolire a Craiovei, pe partea de sud. Este vorba de „Varianta Sud DN 56 – DN 55 – DN 6“, un drum de aproape 10 kilometri care va face legătura între trei drumuri naționale: Craiova – Calafat, Craiova – Bechet și Alexandria – Caracal – Craiova. Constructorul este un nume greu pe piaţa de profil, având filiale şi lucrări în toată lumea. Firma mamă s-a născut în Italia, în urmă cu aproape 200 de ani. CNAIR nu a făcut încă anunţul oficial, pentru că licitaţia se află în perioada în care pot fi depuse eventuale contestaţii.

A fost ales constructorul Centurii Craiova Sud II. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a selectat, săptămâna trecută, constructorul Centurii Craiova Sud II. Şapte firme şi asocieri de firme din ţară şi străinătate s-au înscris în cursa pentru obținerea contractului de 34,7 milioane de euro cu TVA (valoare estimată) privind construirea celei de-a doua variante de ocolire a Craiovei.

Este vorba de „Varianta Sud DN 56 – DN 55 – DN 6“, un drum de aproape 10 kilometri care ar uni trei drumuri naționale importante pentru Craiova: DN 56 Craiova – Calafat, DN 55 Craiova – Bechet și DN 6 Alexandria – Caracal – Craiova – Timişoara. CNAIR a lansat procedura de achiziție publică a contractului de execuţie al „Centurii de ocolire Craiova Sud II“ în luna februarie, iar ofertele s-au primit până la data de 29 martie.

Nu a fost nevoie de niciun fel de prelungire a termenului, pentru că ofertele au venit pe bandă rulantă. Şi nu doar din România, ci şi din ţări precum Italia, Germania, Spania sau Turcia. Toţi cei şapte ofertanţi s-au prezentat cu o listă lungă de subcontractanți şi au aşteptat aproape nouă luni decizia CNAIR privind câştigătorul. Firma care va construi Centura de ocolire Craiova Sud II a fost selectată din data de 10 decembrie, dar nu poate fi anunţată oficial decât după ce expiră perioada în care pot fi depuse eventuale contestaţii. Potrivit surselor GdS, câştigătoare a fost desemnată Rizzani de Eccher SpA, o firmă din Italia înființată la Udine, în anul 1831, pe când România era condusă de guvernatorul rus Pavel Kiseleff.

A fost ales constructorul Centurii Craiova Sud II. Cine este Rizzani de Eccher

Societatea Rizzani de Eccher are sediul în Pozzuolo del Friuli, în nord-estul Italiei, are peste 2.000 de angajați și este activă la nivel global în domeniile ingineriei, infrastructurii și construcției de clădiri. Conform datelor de pe site-ul firmei, Rizzani de Eccher a executat lucrări nu doar în Europa, ci și în Africa, Asia și America Latină. Rizzani a obţinut contrate de lucrări în peste 60 de ţări şi are sucursale şi în SUA, Mexic, Canada, Algeria, Olanda, Islanda, Luxemburg, Emiratele Arabe Unite, Australia, Africa de Sud şi Vietnam.

Ultimul contract, obţinut de Rizzani de Eccher SpA în luna septembrie, presupune construirea unei legături feroviare între oraşele Lyon (Franţa) şi Torino (Italia). Firma are de executat un tronson de 57,5 km, prevăzut cu tuneluri. Contractul are o valoare totală de 228 de milioane de euro. În vară, Rizzani de Eccher a semnat un contract de 17,2 milioane de euro cu municipiul Kopavogur, al doilea ca mărime din Islanda (Zona Metropolitană Reykjavik), pentru construirea unei şcoli.

A fost ales constructorul Centurii Craiova Sud II
Centura de ocolire Craiova Varianta Sud II va avea aproape 10 km şi va face legătura între trei drumuri naționale: DN 56 Craiova – Calafat, DN 55 Craiova – Bechet și DN 6 Alexandria – Caracal – Craiova

Revenind la Varianta de Ocolire Craiova Sud II, Rizzani de Eccher SpA s-a prezentat la licitația demarată de CNAIR cu cinci subcontractanți din România, dar cu un procent infim din lucrare: Danavi SRL din Iaşi (0,11%), Manro SRL din Câmpina (3,06%), Sanel SRL din Sibiu (2,35%), Pesit Rom SRL din Bucureşti (6,85%) și Total Business Land SRL din Alba Iulia (0,02%). Firmele respective se ocupă, spre exemplu, de relocarea şi protejarea reţelelor de utilităţi de orice fel, de lucrări de iluminat şi instalaţii electrice, de partea de arheologie sau de identificarea şi curăţarea terenului de muniţii neexplodate.

Cu cine s-a luptat Rizzani de Eccher

Firma din Italia înfiinţată în 1831 a câştigat licitaţia după ce a venit cu cea mai bună ofertă calitate – preţ. Potrivit surselor GdS, Rizzani de Eccher a venit cu un preţ de 133,4 milioane de lei, fără TVA, adică puţin peste 32 de milioane de euro (TVA inclus). Cu două milioane de euro mai puţin decât valoarea estimată a lucrărilor. Contractul de execuţie lucrări pentru obiectivul „Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56 – DN 55 – DN 6“ a avut o valoare estimată de 142.225.940 de lei fără TVA, adică 169.248.868 de lei cu TVA (34,7 milioane de euro). Componenta financiară a ofertei (cel mai mic preţ) a contat în procent de 85%. Pentru restul s-a ţinut cont de perioada de garanţie a lucrărilor, punctajul maxim fiind oferit pentru o garanţie cuprinsă între 7 şi 8 ani.

Cu cine s-a luptat Rizzani de Eccher? În primul rând, cu trei firme din Craiova. Este vorba de Domarcons SRL, societate care se ocupă în prezent şi de repararea şi întreţinerea străzilor din Craiova, de Erpia SA (în asociere cu italienii de la Consorzio Stabile EBG), care deţine şi contractul de modernizare a străzilor din Craiova, şi de Strade Bauunternehmung SRL, firmă care lucrează în prezent la modernizarea a trei drumuri judeţene importante din Dolj (DJ 552 Craiova – Cetate, tronsonul Râpa Roşie – Cetate; DJ 561A, tronsonul Moţăţei – Pleniţa; DJ 561B, tronsonul Valea Stanciului – Padea). Domarcons şi Erpia au fost, însă, descalificate în perioada de analiză a ofertelor.

Rizzani de Eccher SpA a mai avut drept contracandidate asocierile Kirlic Group (România) – D’Agostino Angelo Antonio Costruzioni Generali SRL (Italia), IBB-HIB România – Obras Publicas y Regadios (Spania) – Opr Asfalt – IBB Haus- und Industriebau GmbH (Germania) şi Insaat Ticaret ve Sanayi AS (Turcia) – Visio Construction Works SRL Bucureşti.

A fost ales constructorul Centurii Craiova Sud II. Cum va arăta noua variantă de ocolire a Craiovei

Centura Craiova Sud II va pleca de la kilometrul 3 al DN 56 Craiova – Calafat, va intersecta calea ferată Craiova – Calafat, apoi DN 55 Craiova – Bechet, va trece pe sub linia CF Bucureşti – Timişoara şi se va lega de giratoriul de pe DN 6 Alexandria – Caracal – Craiova – Timisoara, la Cârcea. De aici pleacă cealaltă variantă de ocolire a Craiovei prin sud, finalizată în decembrie 2016, cea care ajunge până în DN 65 Craiova – Piteşti şi închide, practic, inelul de centură al municipiului.

Centura de ocolire Craiova Varianta Sud II va avea aproape 10 km şi va face legătura între trei drumuri naționale: DN 56 Craiova – Calafat, DN 55 Craiova – Bechet și DN 6 Alexandria – Caracal – Craiova

Varianta Sud II va avea aproape zece kilometri și va traversa teritoriul administrativ al comunelor doljene Podari, Malu Mare şi Cârcea. Varianta Ocolitoare se desprinde din DN 56, la km 2+950 – printr-un sens giratoriu, traversează linia CF neelectrificată Craiova – Calafat cu un pasaj suprateran, apoi continuă paralel cu digul de apărare al Jiului, pe care îl va traversa cu un pod la km 1+929. La km 4+100 se prevede un sens giratoriu, la intersecţia cu DN 55, iar la km 8+908 un pasaj subteran pentru traversarea liniei electrificate CF Bucureşti – Timişoara.

Pe traseul centurii, la km 6+900, se va amenaja şi o parcare de scurtă durată (de o parte şi de alta a drumului), cu o suprafaţă de 3,2 ha. Traseul centurii ocolitoare Craiova Sud II se termină la km 9+889, chiar la intersecţia cu sensul giratoriu de pe DN 6 (la Cârcea). Aici ar fi nevoie doar de o bretea de acces în punctul care leagă acum DN 6 de DN 65, prin Centura Craiova Sud I.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS