20.6 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljViramentele salariale au crescut cheltuielile administrative, nu covorașele și dezinfectantul

Viramentele salariale au crescut cheltuielile administrative, nu covorașele și dezinfectantul

La o asociație de proprietari din Craiova, viramentele salariale au crescut cheltuielile administrative, nu covorașele și dezinfectantul.

Reprezentanții unei asociații de proprietari din Craiovița Nouă, de la blocurile ANL susțin că „în rubrica cheltuieli administrative pentru luna mai 2020, au fost evidențiate viramentele salariale aferente lunii mai, lucru ce nu contravine legislației în vigoare”. Aceștia fac respectiva precizarea, după ce în Gazeta de Sud a apărut un articol în care unii proprietari se plângeau că au crescut cheltuielile administrative. La acel moment, locatarii bănuiau că au crescut cheltuielile administrative din cauza achiziționării de către asociație a dezinfectantului și covorașelor.

Lista de plată

Numai că reprezentanții asociației de proprietari spun următoarele:

„Cheltuielile la care se face referire în articol, vă informăm că asociația a achiziționat clor, mănuși, dezinfectanți în valoare totală de 790,86 de lei în luna martie 2020. Produse din care se dezinfectează și în prezent cele 16 scări de bloc arondate asociației noastre, restul sunt cheltuieli curente repartizate în fiecare lună-telefonie fixă, cenzorat, Civitas, produse de curățenie pentru blocuri, consumabile. Valoarea acestora per apartament este foarte redusă. Aceasta este evidențiată în centralizatorul cheltuielilor anexate listei de plată”, spun reprezentanții Asociației de proprietari.

Într-adevăr din listele de plată reiese că scara cu pricina a avut în luna martie cheltuieli administrative în valoare de 139,47 de lei, în luna aprilie 86,34 de lei, iar în luna mai 497,12 lei. Reprezentanții asociației de proprietari spun că este această sumă fiindcă „au fost evidențiate viramentele salariale aferente lunii mai”.

Lista de plată

Ce spune primăria

Întrebați de această situație reprezentanții Serviciului Control si Monitorizare Asociatii de Proprietari din cadrul primăriei Craiova au declarat:

„Asociațiile au rubrici separate pentru cheltuieli administrative și cheltuieli salariale. Nu se jonglează cu aceste cheltuieli de la o lună la alta. Legea contabilității este clară în acest sens. Dacă s-a întîmplat așa la o asociație de proprietari nu este corect cum s-a procedat ”, a declarat Adriana Câmpeanu, director Direcția Fond Locativ și Control Asociații de Proprietari Craiova

Covorașele și dezinfectantul

Reamintim că în articolul apărut în Gazeta de Sud „Covorașele și dezinfectantul au crescut cheltuielile administrative la asociații” , un proprietar avea următoarea nelămurire:

„Când am văzut lista de plată, nu mi-a venit să cred: 500 de lei cheltuieli administrative pe o singură scară! Blocul are cinci scări, deci 2.500 cheltuieli administrative într-un singur bloc?! Voi merge să cer lămuriri celor de la asociaţie. Eu cred că achiziţionarea produselor de dezinfecţie a dus la aceste costuri. Dar pe scara mea s-a pus un covoraş şi s-a dat cu clor de două ori pe săptămână. Ce soluţii au cumpărat ei de au ajuns la valoarea asta?“,întreabă nedumerită o locatară dintr-un bloc ANL din Craioviţa Nouă.


Covor cu dezinfectan/foto:arhiva GdS
Covor cu dezinfectan/foto:arhiva GdS

Salariile și cheltuielile adminisrative, cheltuieli pe cotă parte indiviză

Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociației cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreținere, service, reparații și, după caz, de consolidare, reabilitare, eficiență energetică, modernizare la părțile de construcții și instalații aflate în/și pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea tehnică a construcției și în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuție și coloanele instalațiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; echipamente de echilibrare hidraulică a instalațiilor; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ascensorul; interfonul – partea de instalație de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deșeurilor menajere; structura de rezistență; fațadele; acoperișul și altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociației: salarii sau remunerații pentru administrator, contabil, instalator, electrician, portar, îngrijitor, personalul care asigură curățenia etc.; indemnizații acordate membrilor asociației de proprietari ori persoanelor alese: președintele, membrii comitetului executiv și cenzorului/comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polițe de asigurări; cheltuieli cu produse și accesorii pentru curățenie, alte servicii administrative către proprietatea comună.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS