12.8 C
Craiova
joi, 2 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCovoraşele şi dezinfectantul au crescut cheltuielile administrative la asociaţii

Covoraşele şi dezinfectantul au crescut cheltuielile administrative la asociaţii

Costurile covoraşelor, clorului, soluţiilor de dezinfectat şi ale altor materiale folosite la blocuri în perioada pandemiei de COVID se resimt acum în facturile craiovenilor. Cheltuielile administrative au crescut şi cu 10% la unele asociaţii de proprietari. În cazul altora, s-au dublat cheltuielile administrative, comparativ cu lunile anterioare. Toate vor fi plătite acum de către locatari. Unii dintre ei au cerut insistent să se folosească cât mai multe soluţii dezinfectante în blocul lor, iar acum suportă costurile.

Covoraşele cu dezinfectant au crescut cheltuielile administrative în blocuri/foto: Claudiu Tudor


„Am cumpărat covoraşe, clor, dezinfectant, mănuşi. Aceste cheltuieli se regăsesc în facturile din martie şi aprilie. Noi avem şase blocuri în administrare. De exemplu, în luna ianuarie am avut cheltuieli administrative în valoare de peste 670 de lei. În luna martie, când am cumpărat cele mai multe produse pentru dezinfecţie, avem cheltuieli administrative de peste 972 de lei.

Comparând primele două luni ale anului cu următoarele două, când a izbucnit pandemia, cred că avem o creştere de 10% la cheltuielile administrative. Să nu uităm că şi preţurile acestor produse au crescut în vremea pandemiei. Suma este distribuită în listele de plată“,

a explicat Marin Iordache, preşedintele Asociaţiei de proprietari 2 Iancu Jianu.

Cheltuieli administrative în valoare de 2.500 de lei într-un bloc

Sunt blocuri care s-au trezit cu cheltuieli administrative cât cele ale unei întregi asociaţii de proprietari. În această situaţie este o scară dintr-un bloc ANL din Craioviţa Nouă. Aici, 20 de apartamente au de plătit cheltuieli administrative pentru luna mai de aproximativ 500 de lei.

„Când am văzut lista de plată, nu mi-a venit să cred: 500 de lei cheltuieli administrative pe o singură scară! Blocul are cinci scări, deci 2.500 cheltuieli administrative într-un singur bloc?! Voi merge să cer lămuriri celor de la asociaţie. Eu cred că achiziţionarea produselor de dezinfecţie a dus la aceste costuri. Dar pe scara mea s-a pus un covoraş şi s-a dat cu clor de două ori pe săptămână. Ce soluţii au cumpărat ei de au ajuns la valoarea asta?“,

întreabă nedumerită o locatară dintr-un bloc ANL din Craioviţa Nouă.

Produse scumpe, cheltuieli administrative crescute

Sunt asociaţii de proprietari care au înregistrat creşteri ale cheltuielilor administrative cu peste 25% comparativ cu lunile anterioare pandemiei. Saltul acestor cheltuieli este, bineînţeles, din cauza achiziţionării produselor necesare dezinfecţiei. Covoraşele, clorul, alcoolul sanitar, mănuşile, lavetele au scos mai mulţi bani din bugetele asociaţiilor de proprietari. Sume care acum trebuie recuperate de la proprietari. Dacă acestea aveau într-o lună normală cheltuieli administrative între 650-750 de lei, în martie şi aprilie au sărit de 1.000 de lei.

„Este normal să avem cheltuieli administrative mult mai mari în aceste luni, când am fost nevoiţi să facem nişte achiziţii în plus. Am calculat, şi noi la asociaţie avem o medie de 650-750 de lei pe lună cheltuieli administrative. În schimb, în luna martie am mai adăugat 388 de lei. În aprilie a fost o valoare mai mică, fiindcă am achiziţionat doar hipoclorit. Am luat alcool sanitar şi cu 12 lei sticla. Iniţial, am cumpărat cu 8 lei o sticlă, dar în câteva zile preţurile s-au triplat“,

a spus Daniela Cotoi, administrator la Asociaţia de proprietari 1 Cerna.

Cheltuieli cu măsură

Covor cu dezinfectant în scara blocului
Covor cu dezinfectant în scara blocului

Reprezentanţii altor asociaţii de proprietari spun că pandemia nu le-a majorat în vreun fel cheltuielile adminsitrative. Ei au încercat să echilibreze bugetul asociaţiei şi au luat dintr-o parte şi au pus în alta. În această situaţie este Asociaţia de proprietari 15-1 Mai Stadion.

„Noi nu avem cheltuieli administrative mari în aceste luni, cât a fost starea de urgenţă şi de alertă. Am cumpărat covoraşe, dezinfectant, dar am echilibrat cheltuielile. Am făcut deratizarea, dezinfecţia şi dezinsecţia la un preţ mai scăzut şi ne-au rămas bani pentru cumpărarea celor necesar, fără să umflăm facturile“,

afirmă Mihai Măceş, preşedintele asociaţiei.


În alte asociaţii, reprezentanţii acestora au aşteptat ca administraţia locală să ducă la îndeplinire prevederile OG nr. 3/2020.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS