7.3 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCum putea fi evitată tragedia de pe strada Râului

Cum putea fi evitată tragedia de pe strada Râului

Un accident rutier cumplit s-a produs, duminică, pe strada Râului din Craiova. Patru persoane și-au pierdut viața, două pe loc, iar alte două – dintre care un copil de șapte ani, la spital. O a cincea persoană a fost rănită. Analizând la rece cele întâmplate, se naște o întrebare: putea fi evitată tragedia de pe Râului?

Tragedia de pe strada Râului din Craiova s-a produs din cauza unui moment de neatenție al șoferului. Taxiul morții, așa cum poate fi numit autoturismul în care și-au pierdut viața patru persoane – șoferul de 55 de ani, o femeie de 39 de ani, copilul acesteia de şapte ani și bunicul de 84 de ani, a fost lovit în plin de un alt autovehicul, în intersecția cu strada Câmpia Islaz.

Pasagerii din taxi nu au avut nicio șansă, șoferul și femeia decedând pe loc, iar copilul și străbunicul său la spital. Polițiștii doljeni au considerat la fața locului că vina i-a aparținut taximetristului, care nu a respectat semnificația indicatorului „cedează trecerea“. Ajuns în intersecție, autoturismul a fost spulberat de un altul care venea lansat pe strada Râului, condus de un craiovean de 38 de ani.

Trecând însă peste acest aspect deloc de neglijat, se poate pune, totuși, o întrebare. Putea fi evitată tragedia de pe Râului?

Cum s-a produs tragedia de pe strada Râului

Într-o filmare surprinsă de o cameră de luat vederi amplasată chiar în intersecția fatală, se vede clar că șoferul taximetrului nu a desconsiderat însemnele indicatorului „cedează trecerea“. Dimpotrivă! A oprit, a acordat prioritate la două autoturisme care veneau din stânga sa, pe strada Râului (al doilea cam cu viteză din ce se poate observa pe filmare). După care a dat să pătrundă în intersecție.

Cum s-a produs tragedia de pe strada Râului

Din stânga sa a mai venit o mașină, care a virat la dreapta, și care, cel mai probabil, i-a obturat vizibilitatea. Cum și din față o altă mașină părea să intre în intersecție, șoferul taxiului a luat decizia fatală. A pătruns în intersecție. Nu a ajuns decât până la jumătatea drumului cu sens unic, pentru că mașina venită din stânga l-a spulberat.

Niciunul dintre cei doi șoferi nu a avut vreo reacție. Clipa de neatenție a curmat viața taximetristului și a distrus o familie întreagă.

Limitatoarele de viteză le-ar fi salvat viața?

Și, totuși, tragedia putea fi evitată dacă înainte de intersecție ar fi fost amplasate limitatoare de viteză. Drumul cu sens unic și cu prioritate te îmbie să calci uneori mai tare pedala de accelerație și să treci prin intersecții fără să te asiguri de mașinile care vin de pe drumurile secundare. Or niște limitatoare în astfel de intersecții ar reduce la minimum viteza de deplasare din zonele respective.

Cu siguranță că într-o asemenea situație impactul ar fi fost cu totul altul, dacă nu se putea chiar evita coliziunea. Oricum, cel mai probabil nu s-ar fi ajuns la o asemenea tragedie.

Cine poate lua o astfel de decizie? Primăria Craiova, prin Comisia de Sistematizare a Circulației. Strada Râului a fost modernizată cu fonduri europene și recepționată în iunie 2016. Constructorul a lucrat după proiect, iar acesta nu prevedea și limitatorare de viteză în intersecțiile duble de pe strada Râului.

Drumul are patru mari intersecții care traversează ambele sensuri de mers, exceptând-o pe cea cu bulevardul Ilie Balaci, care este semaforizată. Este vorba de intersecția cu strada Popoveni, cu strada Tabaci, cu strada Bucovăț și cu strada Câmpia Islaz, unde s-a petrecut tragedia de duminică. Se pot pune măcar acum astfel de limitatoare?

Tragedia de pe strada Râului. Ce spun primăria și ADR Oltenia

Primăria Craiova susține că „se poate face orice fel de reglementare rutieră, inclusiv montarea de limitatoare de viteză“. Însă doar cu acordul Agenției pentru Dezvoltare Regională (ADR) Sud-Vest Oltenia. De ce? Pentru că strada este încă în garanția de cinci ani acordată pentru lucrările cu fonduri europene. De asemenea, ar fi nevoie și de acordul executantului.

Contactată de GdS, Marilena Bogheanu, directorul general al ADR Sud-Vest Oltenia, a precizat că instituția nu poate impune și reglementările de circulație necesare la astfel de proiecte de infrastructură, ele ținând de proiectant, constructor, de cei care dau avizele și de beneficiar, în speță primăria.

„Suntem deschiși oricând să reglementăm astfel de situații. Nu ar fi prima oară când ne sesizăm pentru a interveni la unele proiecte. O să solicităm de urgență Primăriei Craiova un punct de vedere în legătură cu aceste limitatoare de viteză sau cu alte măsuri care se pot impune în intersecțiile la care faceți referire. Dacă nu se aduc modificări la proiect, ceea ce nu cred că este cazul aici, se pot monta aceste limitatoare“, a mai spus Marilena Bogheanu.

Rămâne de văzut acum care va fi viteza de reacție a Primăriei Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS