11.7 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljPodul de la Malu Mare, coşmarul şoferilor. Când vor începe lucrările

Podul de la Malu Mare, coşmarul şoferilor. Când vor începe lucrările

Miile de şoferi care traversează zilnic Drumul Naţional (DN) 55 Craiova – Bechet vor mai avea de îndurat încă un an până când vor putea circula pe aici în condiţii normale. Calvarul acestui drum, podul de la kilometrul 11 de pe raza comunei Malu Mare, unde se circulă cu restricţii din august 2016, ar putea lua sfârşit în acest an. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, administratorul drumului, anunţă ca ultim termen de finalizare a tuturor lucrărilor de pe DN 55 luna noiembrie. Pe lângă podul de la Malu Mare, ajuns într-o stare avansată de degradare, constructorul (firma italiană SECOL) ar mai avea de reabilitat alte patru poduri, la Făcăi, Secui, Murta şi Sadova, plus să construiască un pod nou peste canalul de la Bratovoieşti.

La podul de pe DN 55, din localitatea Malu Mare, vor fi reluate lucrările. Miercuri, la pod şi-au făcut apariţia trei muncitori (Foto: Lucian Anghel)

Pentru cei circa 44.000 de doljeni care sunt legaţi de Drumul Naţional (DN) 55 Craiova – Bechet, locuitori ai comunelor Malu Mare, Teasc, Bratovoiești, Rojişte, Dobrești şi Sadova, ai oraşelor Bechet şi Dăbuleni, dar şi ai altor localităţi care depind de acest drum, cum ar fi Mârşani, Daneţi sau Ostroveni, calvarul podului de la Malu Mare ar putea lua sfârşit în acest an. Din august 2016, miile de şoferi care circulă zilnic pe DN 55 s-au lovit de restricţiile impuse la kilometrul 11, pe podul peste pârâul Valea Ilenei, care poate fi traversat alternativ, pe o singură bandă. Cozile de sute de metri formate frecvent de o parte și de alta a podului, în aşteptarea culorii verde a semaforului improvizat, au făcut parte în tot acest timp din peisajul acestui drum de coşmar pentru şoferi.
Un drum a cărui reabilitare a început în iulie 2015, în baza contractului în valoare de aproape 80 de milioane de lei semnat în noiembrie 2013 de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova cu firma italiană SECOL (Societa Edile Costruzioni e Lavori SA), ca lider de asociere, pentru obiectivul „Consolidare şi amenajare scurgere ape DN 55 km 4+400 – km 71+100“. Constructorul a început lucrul la partea carosabilă, dar podul de la Malu Mare s-a dovedit marele eşec al italienilor. Ajuns într-o stare vizibilă de degradare, el trebuia consolidat până la sfârșitul lunii septembrie 2017, conform contractului, însă lucrările abia au început în acea lună. Și asta după promisiuni repetate și numeroase notificări din partea administratorului drumului, DRDP Craiova.
Prin septembrie 2017 și-au făcut însă apariția câţiva muncitori, de la o firmă subcontractată de SECOL, care au lucrat la partea de consolidare. Sub pod s-a introdus ceva armătură, s-a turnat beton şi cam atât. Podul a rămas în acelaşi stadiu, iar restricţiile au continuat şi în 2018, an în care, din lipsa fondurilor, lucrările la pod nu au putut fi reluate. 2019 ar putea fi însă anul decisiv pentru finalizarea lucrărilor şi nu doar la podul de la Malu Mare, care parcă mai are puţin şi se surpă, ci la tot drumul naţional Craiova – Bechet.

Podul de la Malu Mare a ajuns în stare avansată de degradare (Foto: Lucian Anghel)

 

Noiembrie 2019, ultimul termen de finalizare a lucrărilor

Potrivit ultimelor date deţinute de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri, lucrările de pe DN 55 ar fi executate în procent de 73%, pentru restul de lucrări termenul de finalizare estimat fiind noiembrie 2019. De data aceasta, ar exista şi fondurile necesare, după ce a fost modificată sursa de finanţare, din BEI 2 în bugetul de stat, conform DRDP. 19.356.000 de lei ar costa restul lucrărilor, din aceşti bani 11.378.000 de lei reprezentând alocaţia bugetară pentru anul 2019, însă până la finele anului ar putea fi alocată întreaga sumă, potrivit reprezentanţilor DRDP Craiova. La sfârşitul lunii martie, firmei SECOL i-a fost comunicat programul, iar ordinul de reluare a lucrărilor a fost dat pe 8 aprilie. „Antreprenorul se va mobiliza în teren, va asigura resursele, utilajele şi forţa de muncă necesare desfăşurării lucrărilor şi va executa lucrări conform programului şi bugetului alocat pe 2019“, se menţiona în acesta.
Ce lucrări ar mai fi de executat? Pe lângă podul de la Malu Mare, unde ieri îşi făcuseră apariţia trei muncitori, italienii de la SECOL ar mai avea de reabilitat alte patru poduri, la Făcăi (peste pârâul Valea Fetii), Secui (peste pârâul Valea Leului), Murta (peste Valea Murta) şi Sadova (peste Valea Sadova), şi ar trebui să construiască un pod nou peste canalul de la Bratovoieşti. În afară de acestea, ar mai fi de montat 5,9 kilometri de parapet metalic şi de realizat doi kilometri de rigole deschise. Pentru podul de la Bratovoieşti, durata de realizare ar fi de trei luni de la începerea efectivă a lucrărilor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS