Acasă Local Dolj Ian Pearson, președinte Ford România: „Infrastructura continuă să fie un dezavantaj major...

Ian Pearson, președinte Ford România: „Infrastructura continuă să fie un dezavantaj major pentru noi“ (VIDEO)

-

Ian Pearson, președintele Ford România, a spus ieri, în cadrul unei conferinţe de presă organizate cu ocazia Forumului Industriei Auto, că lipsa infrastructurii de transport este dezavantajul major cu care se confruntă compania pe care o conduce. Prezent la eveniment, ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, a dat vina pe „statul paralel“ pentru lipsa autostrăzilor din România.

Oficialii prezenţi ieri la Forumul Industriei Auto au mers în vizită la compania Ford din Craiova, iar principala temă de discuţie a fost infrastructura rutieră. Cu această ocazie, Ian Pearson, președinte Ford România, a spus că este foarte important ca executivul să îşi îndeplinească angajamentele asumate şi a solicitat şi un calendar de lucru clar pentru autostrada Piteşti – Sibiu şi reabilitarea legăturilor feroviare Timişoara – Craiova şi Craiova – Calafat. „Peste câteva zile, vom sărbători 11 ani de când Ford a preluat fabrica de la Craiova. În această perioadă, am investit aproximativ 1,3 miliarde de euro pentru a dezvolta tehnologie de ultima generaţie atât pentru producţia de maşini, cât şi pentru cea de motoare (…). Am discutat subiecte cheie (cu reprezentanții guvernului -n.r.), cum ar fi infrastructura, care continuă să reprezinte un dezavantaj major pentru noi. În discuțiile noastre anterioare cu Guvernul României, am primit angajamente clare privind momentul finalizării tronsoanelor 1 și 2 ale drumului expres Craiova – Pitești, incluzând cele două șosele de centură din jurul orașelor Slatina și Balș, precum și calendarul de lucru pentru tronsoanele 3 și 4. Am subliniat încă o dată guvernului faptul că este important ca dumnealor să-și îndeplinească aceste angajamente. În plus față de acest drum expres, am solicitat și un calendar de lucru clar pentru autostrada Pitești – Sibiu și reabilitarea legăturilor feroviare Timișoara – Craiova și Craiova – Calafat. Investițiile noastre, în special noua noastră investiție în Craiova, se bazează pe angajamentele guvernului român de a aduce îmbunătățiri importante infrastructurii de transport“, a spus Ian Pearson.

1.700 de persoane vor fi angajate la Ford

Acesta a prezentat planul actual de afaceri şi viitoarele dezvoltări, inclusiv investiţia suplimentară de 200 de milioane de euro anunţată anul trecut pentru fabricarea unui al doilea vehicul aici, la Craiova. „În timpul vizitei de astăzi, am avut ocazia să îi informăm pe doamna prim-ministru și pe echipa sa despre planul nostru actual de afaceri și despre viitoarele dezvoltări, inclusiv investiția suplimentară de 200 de milioane de euro anunțată anul trecut pentru fabricarea unui al doilea vehicul aici, la Ford Craiova. Știu că toată lumea își dorește să afle mai multe de la noi despre acest model, însă momentan nu putem să vă împărtășim detalii (…). Angajamentul nostru nu este doar financiar. Ca parte a planurilor noastre de creștere, după cum știți deja, am început recrutarea celor 1.700 de persoane de care vom avea nevoie până la sfârșitul acestui an. Aceasta va aduce forța de muncă totală la aproximativ 6.200 de persoane. Pe termen lung, am semnat recent contracte cu două licee locale pentru a implementa un program educativ dual, începând cu luna septembrie. Credem că o educație bună este o necesitate pentru o economie înfloritoare“, a adăugat Ian Pearson.

Statul paralel, „vinovat“ de lipsa autostrăzilor

Ministrul transporturi-lor, Răzvan Cuc, a declarat că România nu are autostrăzi, din cauza intervenţiilor „statului paralel“, acesta susţinând că angajaţii nu semnau actele „de teamă“. „A fost o teroare, tot timpul eu le-am cerut angajaţilor din minister şi din companii să dea dovadă de mai mult curaj în abordarea problemelor, să nu se lase intimidaţi de ceea ce vedeau pe la televizor: arestări dimineaţa, plimbări pe la DNA. În contextul acesta, mulţi oameni au spus că nu vor să facă act adiţional la contract, că s-ar putea interpreta, în condiţiile în care pe noi ne-ar fi ajutat să deblocăm un proiect sau să mergem mai departe, şi era un lucru legal, dar le era frică să semneze. Am dorit să facem lucrurile cât mai clare astfel încât oamenilor să nu le fie frică să semneze şi să vină cu soluţiile de care avem nevoie pentru că răbdarea tuturor, inclusiv a mea ca ministru, a ajuns la limita normalităţii. Nu mai suport să îmi zică nimeni din cadrul ministerului: nu se poate“.
În ceea ce priveşte tronsonul în zona viaductului de la Cârcea, unde se circulă pe un singur fir, Răzvan Cuc a spus că nu ştie în ce stadiu se află, ci doar că există buget: „Nu ştiu acum toate proiecţelele din obiectivele pe care le are CFR de implementat, dar pot să vă spun sigur următorul lucru: avem un buget foarte mare pentru investiţii în infrastructura feroviară, avem un buget foarte mare pentru reparaţii capitale şi mă refer la cel de stat, nu pe fonduri europene“, a spus ministrul Cuc.

Guvernul nu a găsit o formulă matematică pentru a introduce o taxă care să nu mai poată fi atacată în justiție

În cazul vizitei pe care a efectuat-o la Ford, ministrul mediului, Grațiela Gavrilescu, a spus că guvernul nu a reușit să găsească o formulă matematică pentru a introduce o nouă taxă auto care să nu mai poată fi atacată în justiție, astfel că parcul auto național va fi stimulat spre înnoire prin intermediul Programului Rabla. „Cred că în ultima vreme am spus de nenumărate ori că grupul de lucru din care fac parte inclusiv producătorii şi multe dintre ministrele care sunt abilitate nu au reuşit să găsească formula matematică, astfel încât ea să nu poată să fie atacabilă în justiţie, aşa cum s-a întâmplat cu toate celelalte taxe de poluare, inclusiv cu timbrul de mediu. De aceea, eforturile guvernului prin Ministerul Mediului şi Fondul de Mediu au fost ca inclusiv anul trecut să suplimentăm numărul de prime de casare, astfel încât reînnoirea parcului auto naţional să se resimtă. (…) În continuare, grupul de lucru va lucra şi bineînţeles şi cu sprijinul reprezentanţilor de la Ministerul Justiţiei, pentru că nu ne dorim o formulă de calcul care să fie atacabilă“, a spus aceasta.

„Trebuie să depunem eforturi comune, pentru a ne îndeplini angajamentele asumate“

Comisarul european responsabil pentru Piaţa Internă, Industrie, Antreprenoriat şi IMM-uri, Elzbieta Bienkowska, susţine că România este un loc important pe harta Europei şi s-au purtat discuţii foarte importante privind viitorul industriei de automobile odată cu preluarea preşedinţiei Consiliului Europei. „Am analizat cu atenţie acţiunile întreprinse în urma scandalului Diesel. Este momentul însă să mergem mai departe, de aceea împreună cu statele membre am pregătit o foaie de parcurs pentru vehicule curate. Pentru ca acest lucru să devină realitate trebuie să depunem eforturi comune, eforturi pentru a ne îndeplini angajamentele asumate pentru un viitor liber, pentru crearea unui parc auto mai curat, pentru obţinerea unei rate mai ridicate de retragere a autoturismelor neconforme, îmbunătăţirea transparenţei şi acţiuni privind informaţiile transmise consumatorilor“, a mai spus Elzbieta Bienkowska.

ȘTIRI VIDEO GdS