Deși în Slatina și în județul Olt serviciile alternative de transport pasageri nu sunt de amploare, taximetriștii au protestat, miercuri, 13 februarie 2019, reclamând concurența neloială și solicitând reglementarea domeniului.

Aproximativ 150 de taximetriști, adică o treime, au spus reprezentanții lor, dintre membrii Camerei Naționale a Taximetriștilor – filiala Olt, au protestat, ieri, înainte de prânz, în fața Prefecturii Olt, o delegație înaintând lista nemulțumirilor către prefectul județului, Silviu Neacșu.
Taximetriștii spun că se confruntă, chiar dacă într-o proporție mai mică decât colegii din orașele mari, cu concurența neloială a firmelor alternative care practică servicii de transport și care și-ar permite să trimită în curse mașini mai bune, pentru că nu plătesc taxele la care serviciul clasic de taximetrie obligă.
„Vrem ca fenomenul să nu ia amploare. Am zis că orașul nostru este un oraș mai mic, dar văd că ușor-ușor lucrurile evoluează într-o direcție opusă, diferite persoane încearcă să facă neautorizat această activitate, aceste mașini care ne fac nouă concurență neloială sunt mașini care nu fac un ITP la șase luni, sunt mașini care nu fac o agreere taxi, sunt mașini care nu sunt conduse de un șofer cu atestare taxi profesional și așa mai departe. Dar fac aceleași activități, arătând că mașinile terților sunt, eu știu, mai bune, mai noi, mai nu știu cum. După cum se observă, în Slatina, conform legii, parcul auto arată, zicem noi, destul de bine. Mașinile se schimbă la zece ani“, a declarat Dumitru Trașcă, un taximetrist participant la protest.
Taximetriștii acuză concurența neloială și spun că este nevoie de o reglementare strictă a domeniului. Nu se opun înființării unui dispecerat comun, însă spun că ceea ce fac astăzi serviciile alternative este piraterie, atâta vreme cât nu plătesc nicio taxă. Este ceea ce le-ar permite, de altfel, concurenților să vină cu mașini mai bune, taximetristul detaliind că pentru o mașină (și costurile aferente conducătorului auto) înscrisă oficial în regim de taxi costurile lunare se ridică la aproximativ 8.000 de lei.
„O mașină Uber sau o mașină care vine după o aplicație Clever stă la umbră, în strada X din Slatina. Ea vine fumos, de la umbră, curățică, nu stă, ca mine, în stație. Eu stau într-o stație taxi, mă bate soarele o oră, merg să deservesc pe respectivul client, mașina are 40 de grade, că vine din soare, nu?! A stat în stație, stațiile sunt așa cum a putut municipiul Slatina să le plaseze, se stă în soare și… El nu stă în soare, nu merge pe trasee scurte, nu merge pe unde mergem noi, prin toate cartierele rău-famate și așa mai departe. Acum, când vedem că la nivel național se încearcă să ne diminueze profitul ilegal, trebuie să ridicăm mâna sus și să arătăm că existăm și noi“, a mai spus taximetristul.

Alina Mitran
Lucrează în presă din 2000 și ceea ce a început ca un hobby s-a transformat într-o profesie. A absolvit Facultatea de Finanțe, Bănci, Asigurări și Burse de Valori, dar a ales presa scrisă, un domeniu care i-a oferit cele mai mari satisfacții profesionale. S-a alăturat echipei Gazeta de Sud în 2004.