Conducerea Secţiei de Drumuri Naţionale Târgu Jiu a anunţat că nu există nicio variantă ca lucrările la varianta ocolitoare a municipiului să fie reluate în cursul acestui an. Ion Tudor, şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Târgu Jiu, a spus că nu este sigur nici în ceea ce priveşte avansarea unei date pentru anul viitor. Lucrările sunt stopate de aproape un an, firma Collini Lavori luându-şi toate utilajele de la Târgu Jiu. Potrivit lui Tudor, ar fi fost realizate lucrări de conservare, iar constructorul nu mai este în momentul de faţă în municipiu: „Anul acesta nu vor fi reluate lucrările. Dacă vremea va fi rea, poate în primăvara anului viitor, dar nu este nimic sigur. Vom vedea dacă mai rămâne firma aceasta sau dacă va fi organizată o licitaţie pentru lucrările care au mai rămas de executat. Eu sper să finalizăm totul până în 2020“, a spus Ion Tudor, şeful Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale, cu toate că lucrările la varianta ocolitoare au fost demarate în 2014.
Firma italiană a tras pe dreapta
Lucrările la varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu au fost realizate până acum de firma italiană COLLINI LAVORI. Valoarea contractului este de 151.211.642 de lei, fără TVA. Lungimea şoselei este de peste 20 km. Perioada de execuţie era de 24 de luni. Au fost dificultăţi mari în privinţa realizării exproprierilor. Potrivit contractului, varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu ar fi trebuit să fie recepţionată în luna octombrie a anului 2016. Centura ocolitoare a municipiului va fi construită pe DN 66, care traversează Târgu Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67D. Proiectul presupune realizarea unei variante de ocolire atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta est (cei mai mulți kilometri de centură) va asigura legăturile pe partea de est între Filiaşi (DN 66), Râmnicu Vâlcea (DN 67) şi Petroşani (DN 66) și are o lungime de 14,9 km. Varianta vest asigură legăturile pe partea de vest între Filiaşi (DN 66), Drobeta Turnu Severin (DN 67) și Băile Herculane (DN 67D) și are o lungime de 5 km. În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste Drumul Naţional 67.