Angajaţii societăţii de transport în comun de la Târgu Jiu, Transloc, au primit salariile tăiate, ca urmare a trecerii contribuţiilor de la angajator la salariat. Şoferii sunt cei mai afectaţi de noile modificări legislative. Aceştia au avut răbdare în ultimele luni şi au ascultat promisiunile administraţiei de rezolvare a problemei şi de acordare a unor compensaţii financiare pentru a acoperi pierderile. Acest lucru nu s-a întâmplat, iar conducătorii auto au luat hotărârea ca joi, 17 mai, să organizeze o grevă de avertisment între orele 7.00 şi 9.00. Se va circula doar cu o treime din mijloacele de transport existente în baza auto a Transloc Târgu Jiu. Cei mai afectaţi vor fi elevii care merg la şcoală cu troleibuzul sau cu autobuzele. De asemenea, pensionarii din cartierele mărginaşe nu vor mai putea ajunge la prima oră în oraş.
Vasile Brânzan, liderul de sindicat al angajaţilor din Transloc Târgu Jiu, a declarat că, dacă după greva de avertisment nu vor fi luate în seamă solicitările angajaţilor, se va trece la o grevă generală. Aceasta va fi organizată pe 22 mai. Nu numai pierderile la salariu reprezintă motivul de protest, ci şi condiţiile grele de lucru: „După greva de avertisment va urma greva generală pentru că nu se poate lucra în astfel de condiţii. Pe 22 mai vom declanşa greva generală, dacă nu se vor rezolva revendicările noastre. În primul rând, am pierdut fiecare între 300 şi 400 de lei la salariu, în urma trecerii contribuţiilor de la angajator la angajat. Am rămas fără tichetele de masă şi fără prime. Maşinile sunt vechi şi distruse. În curtea unităţii este haos, este distrus totul. Au încercat să mai pună nişte umplutură, dar nu mai ai loc de hârtoape. În atelierele de reparaţii, iarna este ger, iar vara saună. Este greu de lucrat în astfel de condiţii şi poate se sesizează cineva la cum se respectă normele de protecţia muncii. Ne mint cu un proiect cu modernizarea transportului cu troleibuzul, dar când se va moderniza, noi cu ce vom asigura transportul?! Vor trebui cumpărate autobuze. Dădeau două milioane de euro şi cumpărau zece autobuze! Nu se face nimic de 15 ani. Pe deasupra, actualului director i-a fost prelungit mandatul pe motiv că peste doi ani iese la pensie“, a declarat Vasile Brânzan, lider de sindicat.

Eugen MARUTA
Este absolvent al Facultății de Litere și Ștințe Sociale și al unui master în Administrația Publică. În anul 2000 a venit în practică jurnalistică la Gazeta de Sud, iar de a doua zi au început să apără în ziar articole sub semnătura sa.