Acasă Local Dolj Podul de la Malu Mare, eșecul reabilitării DN 55

Podul de la Malu Mare, eșecul reabilitării DN 55

-

Pe podul de la Malu Mare se va circula cu restricții și în prima jumătate a anului viitor (Foto: Lucian Anghel)

Șoferii care circulă pe DN 55 Craiova – Bechet se vor confrunta cu restricțiile rutiere impuse la podul de pe raza comunei Malu Mare și anul viitor. Constructorul care se ocupă de reabilitarea drumului, firma italiană SECOL, care ar fi trebuit să finalizeze podul de la kilometrul 11 pe 30 septembrie, a tărăgănat atât de mult lucrările, încât va fi nevoită să le continue în primăvara lui 2018. Între timp, polițiștii din cadrul Biroului Drumuri Naționale și Europene au dat numeroase amenzi nu doar constructorilor de pe DN 55, ci și celor care lucrează la DN 56 (tronsonul Galicea Mare – Calafat), pentru nesemnalizarea corespunzătoare a lucrărilor și lipsa marcajelor rutiere.

Coada de mașini care se formează de fiecare dată pe DN 55, la traversarea podului de la Malu Mare (Foto: Lucian Anghel)

Două drumuri naționale importante din județul Dolj, DN 55 Craiova – Bechet și DN 56 Craiova – Calafat (tronsonul începând de la Galicea Mare), la care sunt în derulare lucrări de reabilitare cu o valoare totală de peste 160 de milioane de lei, prezintă mari întârzieri în ceea ce privește finalizarea lor. Și ca și cum acest lucru nu ar fi suficient, firmele care lucrează aici pun probleme șoferilor prin faptul că nu semnalizează corespunzător lucrările și, mai nou, nu trasează marcajele rutiere așa cum ar trebui. Pentru acest lucru, atât grecii de la Mochlos SA, care lucrează pe DN 56, cât și italienii de la SECOL, firma care se ocupă de reabilitarea DN 55, au fost amendați în repetate rânduri de polițiștii din cadrul Biroului Drumuri Naționale și Europene.
După ce Mochlos SA a primit, în octombrie, două amenzi în valoare de 3.045 de lei pentru neregulile depistate de polițiști pe sectorul de drum în lucru, în noiembrie sancțiunile s-au dublat. „Au fost aplicate sancțiuni graduale atât firmei SECOL, cea care lucrează pe DN 55, cât și firmei Mochlos SA, care reabilitează DN 56, sectorul Galicea Mare – Calafat. Ultima amendă a fost de 14.500 de lei, pentru fiecare din cele două firme, după ce acestea fuseseră sancționate anterior cu câte 7.500 de lei. Motivul: nesemnalizarea corespunzătoare a lucrărilor și lipsa marcajelor rutiere. Am primit însă promisiuni că până la sfârșitul săptămânii vor fi trasate și marcajele corespunzătoare, galbene – dacă drumul este în lucru, sau albe – dacă a fost turnat și stratul de uzură“, a precizat comisarul-șef Emil Zuican, șeful Biroului Drumuri Naționale și Europene. Acesta a mai menționat că stratul de uzură de pe aceste drumuri naționale are o calitate bună, dar lipsa marcajelor poate pune în mare pericol participanții la trafic, mai ales pe perioadă de ceață, ploaie sau zăpadă.

Podul de la Malu Mare prezintă degradări vizibile (Foto: Lucian Anghel)

Restricțiile pe podul de la Malu Mare ar putea ajunge la doi ani

Marele eșec al italienilor de la SECOL în ceea ce privește reabilitarea drumului Craiova – Bechet îl reprezintă podul de la kilometrul 11, de pe raza comunei Malu Mare. Contractul, în valoare de aproape 80 de milioane lei, se referă la „Consolidare şi amenajare scurgere ape DN 55 km 4+400 – km 71 +100“, însă tocmai de acest lucru nu prea au fost în stare italienii. Podul, ajuns într-o stare vizibilă de degradare, ar fi trebuit consolidat până la sfârșitul lui septembrie, conform contractului, însă lucrările abia au început în acea lună. Și asta după promisiuni repetate și numeroase notificări din partea administratorului DN 55, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova. Lucrările ar fi trebuit demarate în mai, dar primii muncitori și-au făcut apariția abia pe 10 septembrie. Și nu a fost vorba de o „armată“de oameni, având în vedere întârzierile, ci de doi-trei muncitori, de la o firmă subcontractată de SECOL, care au lucrat la partea de consolidare. Sub pod s-a introdus armătură, s-a turnat beton, dar în două luni nu s-a putut face mare lucru.

Așa arată consolidările care s-au făcut în ultimele două luni la podul de la Malu Mare (Foto: Lucian Anghel)

Marți, sub podul de la Malu Mare nu se vedea nici un muncitor, ci doar „urmele“ lucrărilor de consolidare. Cum podul are nevoie de o reabilitare totală, de lățirea părții carosabile și de amenajarea de trotuare pietonale de câte 1,50 metri lățime, cu parapet de protecție, este greu de crezut că toate acestea vor fi gata până la sfârșitul anului. De altfel, nici conducerea DRDP Craiova nu mai crede că lucrările de la pod se vor încheia anul acesta. „La podul de la Malu Mare s-a lucrat în această perioadă dedesubt, la ramforsare. Nu cred că se va mai termina anul acesta, cel mai probabil lucrările vor continua în primăvară. Oricum, firma SECOL lucrează de pe 1 octombrie pe penalități, conform contractului. Ce scrie în contract, așa facem“, a spus directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova, Bogdan Bratu.
Acesta a mai menționat că a notificat firma italiană și în ceea ce privește marcajele de pe DN 55, după sancțiunile date de poliție. „Nu putem face noi marcajele nici pe DN 55, nici pe DN 56, pentru că drumurile nu sunt în administrarea noastră acum, ci au fost predate constructorilor până la finalizarea lucrărilor, dar le-am trimis notificări în acest sens“, a explicat Bogdan Bratu. Pe podul de la Malu Mare se circulă cu restricții din vara anului trecut, iar dacă lucrările de consolidare se vor întinde până prin lunile mai, iunie 2018, se va ajunge la „performanța“ ca traficul peste pârâul Valea Ilenei să fie restricționat timp de aproape doi ani.

ȘTIRI VIDEO GdS