Tiriştii riscă să rămână fără permis în Defileul Jiului dacă nu respectă restricţiile de tonaj (Foto: Arhiva GdS)
Tiriştii riscă să rămână fără permis în Defileul Jiului dacă nu respectă restricţiile de tonaj (Foto: Arhiva GdS)
Tiriştii riscă să rămână fără permis în Defileul Jiului dacă nu respectă restricţiile de tonaj (Foto: Arhiva GdS)

Sute de şoferi au rămas în ultimii ani fără permisul auto, din cauza unor restricţii pe care le încalcă în Defileul Jiului. Este vorba de conducătorii de autovehicule de mare tonaj care tranzitează DN 66 între Bumbeşti-Jiu şi Petroşani, pe o variantă de pod construită în urmă cu doar câţiva ani. Restricţia de tonaj pe podul respectiv este de 30 de tone, iar şoferii care nu o respectă sunt lăsaţi fără permisul auto de Poliţia Rutieră. Numai în ultima perioadă au fost reţinute zeci de permise auto. Podul a fost construit în perioada în care preşedinte era Traian Băsescu. Acesta a şi cerut realizarea rapidă a podului provizoriu, cel existent fiind nefuncţional. Podul provizoriu este încă în folosinţă, Compania de Autostrăzi nereuşind până acum să ridice altul, în cadrul proiectului de modernizare a DN 66 Bumbeşti-Jiu – Petroşani. Noul pod va fi construit abia anul viitor, iar până atunci vor fi menţinute restricţiile de tonaj.

Îşi plătesc singuri parbrizele sparte pe drumul Târgu Jiu – Vâlcea

Drumarii nu au soluţii pentru despăgubirea şoferilor ale căror maşini sunt afectate de modul în care este reabilitat drumul naţional Târgu Jiu – Vâlcea. Din cauza utilizării unor sorturi de dimensiuni mari, foarte multe parbrize au fost sparte. Şoferii au mers la service-urile auto şi le-au înlocuit pe banii lor. Ion Tudor, şeful Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale, a declarat că a discutat cu firma care execută lucrările de reabilitare a şoselei, o societate din Craiova. Cu toate acestea, nu se ştie cine trebuie să îi despăgubească pe şoferi. Cel mai probabil, unii dintre ei vor putea să deschidă acţiuni în instanţă, fie împotriva constructorului, fie împotriva companiei de drumuri. „Este o firmă din Craiova care execută aceste lucrări către Vâlcea. Ştim că sunt foarte multe probleme. Se circulă cu viteză. Fiind un drum pe care se execută lucrări, şoferii trebuie să înţeleagă că este nevoie ca pe anumite tronsoane să se circule cu viteză redusă. Am stabilit 40 km/oră. Nu ai ce să le faci dacă ei trec şi cu 80 km/oră şi sar pietricele în parbrizele maşinilor care vin din spate. Oamenii nu au nicio vină. Este o problemă şi am discutat cu constructorul. Trebuie să umble la emulsie, să vedem. Nu ştiu cine îi va despăgubi pe şoferi. Merg pe cont propriu în service şi probabil că unii vor ajunge în instanţă“, a precizat Ion Tudor, şeful Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale.

Eugen MARUTA
Este absolvent al Facultății de Litere și Ștințe Sociale și al unui master în Administrația Publică. În anul 2000 a venit în practică jurnalistică la Gazeta de Sud, iar de a doua zi au început să apără în ziar articole sub semnătura sa.