Linia de tramvai, partea reabilitată (Foto: Lucian Anghel)

În Craiova, repunerea în circulație a tramvaiului așteaptă recepția lucrărilor care s-au efectuat pe Calea București. Deși calea de rulare a tramvaiului a fost finalizată, nu s-a făcut însă recepția la rețeaua electrică a acestuia.

Craiovenii care sperau să circule cât mai curând cu tramvaiul mai au de așteptat până când primăria va face recepția lucrărilor care s-au efectuat pe strada Calea București. Chiar dacă linia de rulaj pentru tramvai a fost finalizată și recepționată, tramvaiul nu poate fi pus în circulație pentru că nu s-a făcut recepția și la rețeaua electrică. Aceasta a intrat la pachet, pe aceeași licitație, cu reabilitarea părții carosabile, dar aici administrația locală nu a putut să facă recepția din cauza unor deficiențe ale respectivei lucrări. Constructorul a fost obligat să repare neajunsurile, iar în prezent se lucrează la aceste retușuri.
Reprezentanții SC RAT Craiova SRL spun că nu mai este mult până la momentul repunerii în circulație a tramvaiului. Personalul este instruit și se așteaptă începutul probelor care trebuie efectuate înainte de pornirea tramvaiului.
„Tramvaiul va fi pus în circulație în curând, după o perioadă de aproximativ trei ani. Suntem în faza în care ne-am definitivat organigrama și s-au mutat colegii noștri care erau la alte departamente, pentru că vatmanii nu au fost disponibilizați la momentul începerii lucrărilor, ci au fost distribuiți în alte departamente ale Regiei. Acum acumulează cunoștințele necesare pentru a conduce tramvaiul și li se fac protecția muncii, protecția pentru securitate în muncă, vizita medicală și toate cele necesare pentru a putea conduce tramvaiul. Urmează perioada în care trebuie să-și reconfirme și abilitățile practice pe care le aveau înainte. 10-12 zile vor conduce tramvaiul, probele se vor face pe timp de noapte. Este necesar atât pentru vatmani, cât și pentru tramvaiele pe care le-am recondiționat să aibă câteva sute de kilometri la bord, pentru siguranța cetățenilor și a circulației. Nu s-au făcut probe până în prezent decât pe 17 decembrie 2015, pentru a vedea dacă lucrările la firul de contact s-au făcut bine. Noi așteptăm ca primăria să recepționeze întreaga lucrare și, printr-o hotărâre de consiliu local, să ne-o dea (calea de rulare a tramvaiului – n.r) , fie că vorbim de administrare, concesionare sau parteneriat pentru aceste zece zile, ca să facem probele tehnologice și apoi să putem să începem. În prima zi în care vom da drumul, vom porni cu 12 tramvaie. Al 13-lea tramvai va fi gata la sfârșitul lunii martie, urmând ca, până la 1 iunie, să dăm drumul la 15 tramvaie. Vom exploata liniile 100 și 101, iar linia 102 va fi exploatată tot cu autobuze, urmând ca din vară să dăm drumul și la acea linie. Se va circula ca și până acum cu aceleași bilete și abonamente“, a declarat Sorin Manda, administratorul SC RAT Craiova SRL.
În concluzie, recepția lucrărilor de pe strada Calea București ar aduce pentru craioveni și repunerea în circulație a tramvaiului.

Este iarnă pentru lucrările de la giratoriul din Lăpuș

Tot pe Calea București, municipalitatea a demarat, la sfârșitul anului trecut, alte lucrări. Este vorba de giratoriul de la intersecția străzilor Eustațiu Stonescu și Tehnicii, în zona podului Electro. Aici, lucrările constau în lărgirea străzilor Eustațiu Stoenescu și Tehnicii, dar și în construirea unui sens giratoriu permanent.
Totodată, societatea Popeci Utilaj Greu va executa, pe cheltuiala proprie, o primă pasarelă pietonală în Craiova, chiar în vecinătatea giratoriului. Societatea SC Domarcons SRL din Craiova, ca lider de asociere, împreună cu SC Vad Prod SRL și SC Elprest SRL, au adjudecat contractul cu aproximativ 900.000 de lei mai puțin față de prețul estimat de municipalitate, adică aproape 2,5 milioane de lei. Șantierul s-a deschis la începutul lunii decembrie, moment la care s-a lucrat la lărgirea intersecției între Calea București și strada Eustațiu Stoenescu. Numai că nici nu au început bine lucrările că șantierul a fost închis din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Nici la acest moment lucrările nu au fost reluate, deoarece, susțin autoritățile, este iarnă.
„Lucrările au început anul trecut, dar momentan sunt sistate pentru că este iarnă“, a spus Radu Preda, city managerul municipiului Craiova. La rândul său, Constantin Popeci a declarat că a primit documentația pentru acest proiect, dar nu știe când vor fi finalizate lucrările.
„Noi vom face această pasarelă din cheltuiala proprie. Așteptăm finalizarea lucrărilor de la giratoriu, ca să vedem unde vom așeza pilonii acestei pasarele pietonale“, a spus Constantin Popeci.

Maria CERNĂTESCU
A absolvit Facultatea de Drept „Nicolae Titulescu” din Universitatea din Craiova şi lucrează în presa scrisă din 2004. În momentul actual este unul dintre puţinii jurnaliști locali care se ocupă de domeniul asociaţiilor de proprietari.