10.6 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljȘoferii, stăpânii trotuarelor

Șoferii, stăpânii trotuarelor

Locurile de parcare rămân în continuare principala problemă cu care se confruntă craiovenii. Insuficiența acestora îi determină pe șoferii din Bănie să parcheze chiar pe trotuare, punând în pericol siguranța pietonilor.

Spre nemulțumirea pietonilor, trotuarele destinate acestora au ajuns să servească drept parcări pentru mașini. Cartierul 1 Mai este numai unul dintre cartierele craiovene invadate de mașini parcate pe o parte și pe alta a străzilor. Problema apare atunci când lățimea minimă a trotuarului lăsată la dispoziția pietonilor este mult mai mică de un metru, așa cum prevede legea. În cartierul cu pricina sunt străzi în care pietonii nu pun nici măcar un pas pe trotuarele special făcute pentru ei. Strada Dr. Ion Catacuzino este împânzită de autoturisme parcate pe trotuare. Mașinile ating cu bara din față gărdulețul verde ce împrejmuiește blocul. Oamenii se văd nevoiți să circule pe carosabil și nu au decât să suporte claxoanele insistente ale șoferilor și să se expună oricând pericolului de a fi accidentați. „Nu avem pe unde să mergem și mereu trecem pe stradă, printre mașini. E periculos și pentru noi, dar mai ales pentru copiii care nu știu să se asigure. Trebuie făcute parcări, iar trotuarele să rămână trotuare“, ne spune o femeie care circulă pe mijlocul străzii.

„Trebuie făcute parcări pentru mașini și trotuare pentru pietoni“

Și pe strada Dr. Victor Gomoiu pietonii fac slalom printre mașinile care sunt parcate pe o parte și pe alta a străzii. Deși trotuarele există, acestea au devenit cu timpul parcări pentru autoturismele locatarilor. Craiovenii sunt conștienți că lipsa locurilor de parcare este o adevărată problemă pentru oraș, dar supărarea și-o descarcă tot pe șoferii care parchează mașinile pe trotuarul destinat lor. „Circulăm așa cum putem, încercăm să ocolim mașinile ca să nu ne calce. De exemplu, la noi în fața blocului, stăm pe George Enescu, soțul meu se ceartă cu toți vecinii care au mașini ca să nu le mai parcheze pe trotuar sau măcar să lase o jumătate de metru ca să poți să mergi. Trebuie făcute parcări pentru mașini și trotuare pentru pietoni că altfel nu se mai poate“, ne spune Constanța Drânc.
Pe carosabil o întâlnim și pe Elena Sandu, care spune că dacă trotuarele sunt ocupate de mașini nu are pe unde să circule. „Mergem pe trotuar pe acolo pe unde e loc, iar pe unde nu e nu avem decât să mergem pe stradă. Pe nepoței nu îi las niciodată singuri pe aici, mereu merg însoțiți de cineva“, susține femeia.
În fața unui bloc de pe strada Dr. Victor Gomoiu, proprietarii au pus pe fiecare stâlp și copac plăcuțe cu „NU BLOCAȚI“ prin care îi avertizează pe ceilalți șoferi să nu le blocheze accesul pe trotuar.

Cartierul Brazda lui Novac, lipsit de trotuare

Un alt cartier craiovean în care locatarii merg mai mult pe carosabil decât pe trotuar este Brazda lui Novac. Deși redactorii GdS au mai scris de-a lungul timpului despre problemele cu care se confruntă aceștia, situația nu s-a schimbat în nici un fel, ba mai mult, în orice zi pietonii sunt expuși pericolelor. Strada Mareșal Alexandru Averescu din cartierul Brazda lui Novac le dă mari palpitații oamenilor care circulă printre mașinile aflate în mers. Pe aici poți să circuli în siguranță numai câțiva metri pentru că trotuarele nu se întind pe toată strada, iar pietonii merg mai mult pe mijlocul carosabilului. Periculos ori nu, cetățenii nu au încotro și circulă când pe stradă, când pe trotuar. „Este o mare problemă că nu sunt trotuare pe aici. Chiar acum au trecut două mașini una pe lângă alta și dacă nu mă băgam pe alee mă loveau. Foarte periculos este mai ales pentru copiii mici, nu am curaj să îi las niciodată nesupravegheați“, ne spune M. Simion. Bătrânul adaugă și faptul că șoferii mașinilor, dar mai ales taximetriștii, circulă cu viteză foarte mare, fără să fie conștienți de pericolele la care îi expun pe pietoni.
Cum numărul mașinilor crește pe zi ce trece, iar parcările întârzie să apară, șoferii nu au altă variantă decât să folosească trotuarele destinate pietonilor drept parcări pentru autoturismele pe care le conduc.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS