11.4 C
Craiova
vineri, 1 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalBarieră fără reguli în Bordei

Barieră fără reguli în Bordei

http://www.youtube.com/watch?v=BzIjPOrfX88

Locuitorii din cartierul craiovean Bariera Vâlcii așteaptă ore întregi la unul dintre punctele de acces dinspre oraș către casă, bariera CFR din Halta Bordei. Din cauza traficului feroviar, bariera trebuie să stea permanent închisă. În realitate, ea este ridicată de angajații CFR atunci când zeci de mașini așteaptă la coadă. Soluția: un pasaj rutier.

Locuitorii din cartierul craiovean Bariera Vâlcii au mari probleme cu accesul dinspre oraș către locuințe. Cartierul este situat dincolo de liniile CFR care traversează Craiova pe la nord, iar punctele de acces dincolo de calea ferată sunt podul Bariera Vâlcii și bariera din Halta Bordei. În perioada de boom imobiliar, sute de case au fost construite adiacent cartierului Lăpuș, iar accesul dinspre oraș se face pe la bariera CFR, către strada Gârlești. Zilnic, șoferii așteaptă ore întregi la bariera din Halta Bordei pentru a merge către case. „Câteodată stăm peste o oră, mai ales seara, după ora 17.00. Tot timpul suntem necăjiți cu bariera. Nu știm când se deschide. Au spus că ei primesc telefon de la trafic și nu pot să o deschidă. De multe ori, lăsăm mașina la barieră și mergem în oraș cu autobuzul“, a spus o doamnă care locuiește în noul cartier. „Până acum ocoleam prin altă parte, dar în ultimul timp trec pe aici. Ultima dată am așteptat 40 de minute ca să pot trece. Am luat coada de la semafoare“, a completat un bărbat din același cartier. „Eu trec de multe ori pe aici și de fiecare dată sunt probleme. Ar trebui construit un pasaj subteran sau suprateran“, a afirmat o domnișoară de la volanul unei mașini de teren.

Traversare la mica înțelegere

Unii șoferi știu mai multe despre statutul barierei. „Așa este în statutul CFR, bariera trebuie să stea închisă 24 de ore din 24. Așa era pe vremuri, dar acum probabil trebuie schimbat“, a explicat un bărbat aflat la volanul unei mașini de transport marfă. Angajata CFR din haltă ne-a lămurit: „Scrie pe tăbliță: bariera are statut de permanent închisă. Se mai ridică doar când nu este trafic feroviar“. Directorul Regionalei CF Craiova, Popa Ingineru Gheorghe, a precizat: „Regulamentul CFR spune că atunci când sunt linii pe mai mult de trei direcții bariera trebuie să stea închisă permanent. Noi avem: două linii Craiova – București, linia de Calafat și cea de Piatra-Olt. Când nu este trafic feroviar, impiegatul de mișcare poate decide să ridice bariera“.
Următorul punct de acces este pe strada Calea București, în dreptul societății Recon SA, cu variantă către strada Gârlești, însă pentru acest lucru șoferii trebuie să parcurgă zilnic mulți kilometri în plus. „Șoferii pot să treacă pe acolo, pentru că strada este cu trecere la nivel peste calea ferată“, a precizat Sorin Gae, reprezentantul Poliției Rutiere Craiova în comisia de sistematizare a primăriei. Totuși, pentru ridicarea barierei nu există reguli clare. Uneori, șoferii așteaptă zeci de minute fără ca vreun tren să treacă. Alteori, angajații CFR ridică bariera pentru trei-patru minute, până trec mașinile strânse la coadă. „Colega dumitale nu ne lasă să trecem. 45 de minute m-a ținut la barieră“, se lamenta un craiovean către angajata CFR.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS