Acasă Local Craiovenii, puşi pe drumuri pentru plicurile cu impozite

Craiovenii, puşi pe drumuri pentru plicurile cu impozite

-

http://www.youtube.com/watch?v=p9Gi-vRbad0

100.000 de contribuabili primesc în această perioadă scrisori de la Direcţia de Impozite şi Taxe a Primăriei Craiova. Unii dintre beneficiari au reclamat că sunt puşi pe drumuri de Total Post, curierul angajat de primărie, deşi şi-au achitat deja impozitul pe anul în curs.

La sfârşitul lui 2013, Primăria Craiova a atribuit un contract în valoare de 300.000 de lei (66.000 de euro) asocierii de firme SC Prosoft SRL Bucureşti – Zipper Data SRL Cluj, referitor la „servicii de pregătire, sortare, dactilografiere, prelucrare text, tehnoredactare computerizată, printare, precum şi servicii de expediere a documentelor către contribuabili: extrase de cont, decizii referitoare la obligaţii de plată accesorii, decizii de impunere şi înştiinţări de plată“. Firmele menţionate au ca subcontractant societatea Total Post Mail Services SRL Ilfov. Contractul a fost atribuit prin cerere de ofertă, criteriul de selecţie fiind preţul cel mai scăzut cerut de ofertanţi. Concret, este vorba despre patru tipuri de documente pe care Direcţia de Impozite şi Taxe din cadrul Primăriei Craiova le expediază în această perioadă către circa 100.000 de craioveni. Modul în care subcontractorul Total Post Mail Services livrează aceste documente i-a nemulţumit pe mulţi dintre craioveni. Modul în care operează firma Total Post este încă neclar, din moment ce responsabilii companiei nu au răspuns până la închiderea ediţiei la întrebările adresate de GdS. Totuşi, din relatările craiovenilor rezultă următoarele: contribuabilii primesc acasă avize prin care sunt chemaţi la sediul din centrul oraşului (Calea Bucureşti, bl. 13 B parter – vizavi de Teatrul Naţional) pentru a li se înmâna plicurile. Programul biroului este de luni până vineri, între orele 9.00 – 17.00. Cetăţenii sunt deranjaţi pentru că pierd timp căutând sediul firmei, iar unii dintre ei află că nu au nimic de plată. „Am primit avizul în cutia poştală şi am mers să văd despre ce este vorba. Am căutat sediul acestei firme timp de două ore, prin GPS. Când am găsit sediul, mi-au spus să vin a doua zi. Am sunat şi la primărie, la telefonul cetăţeanului, dar nu am reuşit să aflu despre ce este vorba“, ne-a transmis Liviu Ionescu, unul dintre contribuabilii nemulţumiţi. „A venit la uşă un mesager, a sunat şi a lăsat un aviz. Nu ştiam despre ce este vorba, doar că trebuie să ridic un plic. Eu plătisem impozitul, dar am pierdut timpul să caut sediul firmei. Erau foarte mulţi oameni supăraţi pentru că plătiseră impozitul, dar totuşi le veniseră plicuri. Chiar nu au verificat descărcările cu cei care au plătit deja?“, a spus, la rândul său, Constantin Tudor.

„Este bătaie de joc!“

La sediul firmei, contribuabilii erau furioşi pe firma de curierat. „O mai mare porcărie decât asta nu cred că există în ţară. Să te cheme să-ţi dea un plic că ai plătit impozitul pe anul ăsta. Eu am plătit impozitul, acum mi-a venit plicul. Înainte erau oameni cu şapte clase şi nu făceau o porcărie ca asta. Acum au calculatoare şi uite ce porcării fac“, spunea un craiovean supărat că a făcut drumul degeaba. „Ce am păţit până am găsit sediul firmei, că nu ştiam pe unde este! Este bătaie de joc! Dar acum ce fac cu ele? Dacă am plătit? Unde să mă duc cu ele, că am chitanţa acasă“, se întreba alt contribuabil.
Responsabilii biroului din Craiova al Total Post nu au vrut să stea de vorbă cu reporterii GdS, iar de la sediul central nu am primit răspunsurile aşteptate până la închiderea ediţiei. În schimb, reprezentanţii Prosoft SRL Bucureşti susţin că firma are logistica necesară pentru a se achita de sarcina livrării plicurilor. „Total Post are infrastructura necesară, am mai distribuit cu dânşii. Este drept că am avut mai puţin, circa 50.000 de plicuri. Acum este vorba despre o cantitate mai mare, dar şi despre plicuri mai grele, mai mari. Sunt patru feluri de documente. Firma se duce la fiecare acasă şi trebuie să ne aducă şi confirmări. Trebuie să luăm dovada că s-au dus corespondenţele unde trebuie. Din câte ştiu eu, se duc de două ori acasă, după care lasă un mesaj şi în cinci zile găsesc corespondenţa la sediul lor. Îi lasă un aviz şi vine omul şi-şi ia plicul… Avem şi retururi, din cauza adreselor care nu prea coincid. Plicurile nu se lasă în cutia poştală, pentru că este nevoie de semnătura destinatarului. Dacă le lasă, este vina lor. Plicurile nepredate se întorc la Direcţia de Impozite şi Taxe“, a precizat Costel Ungureanu, director în cadrul Prosoft SRL Bucureşti.
Nici Primăria Craiova nu a fost mai deschisă cu redactorii GdS, care au cerut un punct de vedere referitor la această problemă care interesează 100.000 de craioveni. Reprezentanţii municipalităţii ne-au îndrumat să depunem o cerere scrisă la registratura unităţii. În schimb, alţi funcţionari din primărie susţineau ieri că nu este nici o problemă în cazul în care cetăţenii care şi-au achitat conştiincioşi impozitele la începutul anului (pentru a beneficia de reducerea de 10%) primesc în continuare plicuri cu înştiinţări de plată. „Au primit plicuri în februarie. Dacă şi-au achitat impozitele în ianuarie, nu este nici o problemă, ei nu mai figurează la noi cu debite“, au transmis aceştia. Reprezentanţii municipalităţii trebuie să răspundă în perioada următoare la o întrebare importantă: de ce se cheltuiesc bani publici pentru a se trimite înştiinţări unor craioveni care şi-au plătit deja impozitele?

ȘTIRI VIDEO GdS