17.5 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDrumul lung al dosarului de daună, la Carpatica Asigurări

Drumul lung al dosarului de daună, la Carpatica Asigurări

Un craiovean care a făcut accident cu maşina din vina altui conducător auto aşteaptă de mai bine de o lună ca firma de asigurări să îi accepte cheltuielile suplimentare stabilite de service-ul auto cu care colaborează firma. După ce omul i-a ameninţat cu instanţa şi a reclamat cazul la diverse foruri, ca prin minune, asigurătorul a acceptat toate cheltuielile din dosar.

Dumitru Vanghelie din Craiova a păţit un necaz după altul. Nu accidentul în sine i-a creat cele mai mari probleme, cât aprobarea dosarului de daune de la firma de asigurări la care avea poliţa RCA proprietarul maşinii care l-a lovit pe craiovean. Plimbat pe drumuri de la service la firma de asigurări şi invers, Dumitru Vanghelie a decis să apeleze la autorităţi. El a trimis reclamaţii la Protecţia Consumatorilor, la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, la Gazeta de Sud, intenţionând să se adreseze instanţei de judecată, să acţioneze în judecată firma de asigurări pentru tergiversarea dosarului.

N-a făcut accidentul cât aşteptarea la firma de asigurări

Iată ce susţine păgubitul că s-a întâmplat. „Pe 2.05.2013 mi-a fost lovită maşina proprietate personală în zona barei din spate, de către o altă maşină care are asigurare la Carpatica. Declaraţiile cu această ocazie au fost date la sediul Poliţiei Municipiului Craiova, prilej cu care s-a stabilit că vina accidentului o poartă şoferul maşinii care are asigurare la Carpatica“, a menţionat Vanghelie în sesizarea transmisă GdS. S-a încheiat o autorizaţie de reparaţii, iar pe 3 mai, agentul constatator i-a transmis craioveanului cu maşina avariată că poate să ducă vehiculul în service-ul autorizat şi agreat de asigurător. Aici au început discuţiile, iar controversele nu s-au rezolvat nici până în luna iunie, din cauză că firma de asigurări nu mai lua în calcul şi daunele suplimentare stabilite de service, după ce s-a demontat bara avariată de la maşină. Procedura este legală. „În urma demontării barei din spate, au rezultat alte daune, care nu se puteau pune în evidenţă cu bara montată. Carpatica însă nu a aprobat şi restul de daune până la 5.06.2013, tergiversând nepermis de mult rezolvarea cazului. Consider ca firma de asigurări Carpatica nu şi-a îndeplinit sarcinile de serviciu, lucru care m-a împiedicat să-mi desfăşor activităţile zilnice cu maşina personală, deoarece portbagajul nu se mai putea închide din momentul producerii accidentului. Se observă că s-a depăşit şi perioada de 30 de zile în care mai puteam circula legal“, a arătat Dumitru Vanghelie. El a mai menţionat că, deşi iniţial dosarul de daune pentru bara din spate fusese aprobat la 1.500 de lei, după verificările celor de la service, acesta ajunsese la 3.500 de lei. „La service au constatat că era buşită şi grila metalică şi trebuia înlocuită, portbagajul era îndoit şi trebuia îndreptat şi vopsit, un grilaj din plastic prin care ieşea aerul din portbagaj trebuia înlocuit, locul unde intră farul din stânga trebuia îndreptat etc. De la service mi-au spus că de 1.500 de lei, cât era dauna iniţială, nu puteau nici să îmi pună bară nouă, pentru că piesa originală costa 1.200 de lei. Eu ce puteam să fac? Eu doream doar să îmi folosesc maşina, pentru că fac naveta şi am nevoie de autovehicul“, a arătat păgubitul.

Reclamaţia omului, rezolvată subit

După ce craioveanul s-a adresat GdS şi Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, dosarul său a fost rezolvat peste noapte, chiar în ziua în care omul ajunsese la Judecătoria Craiova, pentru a se adresa instanţei. Sau cel puţin la modul declarativ, firma de asigurări spune că s-a rezolvat dosarul în cauză. Contactaţi de GdS, reprezentanţii Carpatica Asigurări Craiova ne-au declarat ieri-dimineaţă: „S-a rezolvat problema cu dânsul. Ştiţi cum sunt oamenii insistenţi. Maşina este la Service Poiana, iar mâine (astăzi – n.r.)o poate ridica“. Întrebat de ce nu i se acceptaseră daunele suplimentare constatate de service când i-a fost verificată maşina în urma accidentului, reprezentantul Carpatica Asigurări (care s-a recomandat drept Marius Stanciu) a spus: „A fost o mică neînţelegere… Dar acum i s-a acceptat dosarul complet“. Păgubitul a confirmat că şi lui i s-a comunicat acceptarea dosarului, după ce omul s-a adresat mass-media, CSA şi i-a ameninţat cu instanţa, dar el spune că nu ştie încă dacă s-au apucat să îi repare maşina. Cert este că Dumitru Vanghelie nu a avut maşina reparată nici la o lună şi jumătate de la producerea accidentului.
Până la închiderea ediţiei, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor nu ne-a transmis un punct de vedere vizavi de acest incident înregistrat la Dolj. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS