17.6 C
Craiova
luni, 29 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocal12 idei de afaceri care merită atenţie

12 idei de afaceri care merită atenţie

Firmele sunt invitate azi la TNC pentru a se întâlni cu reprezentanţii ONG-urilor care sprijină comunitatea. Craiovenii pot afla cum îşi pot construi mai ieftin o casă sau de unde pot cumpăra produse ieftine, realizate în gospodărie.

Ieri a debutat pe esplanada Teatrului Naţional din Craiova (TNC) „Bursa comunitară de afaceri sociale Heineken“, eveniment finanţat de programul „Heineken pentru comunităţi“ şi organizat în parteneriat de Fundaţia pentru Dezvoltarea Economiei Sociale (FDES), Centrul de Resurse pentru Organizaţiile Nonprofit din Oltenia (CRONO) şi Primăria Craiova, cu aportul Camerei de Comerţ şi Industrie (CCI) Dolj. Evenimentul reuneşte antreprenori sociali locali şi firme din Craiova interesate să stabilească relaţii de afaceri cu aceştia. „Avem 12 ONG-uri care desfăşoară afaceri în diferite stadii, utilizând în general forţă de muncă din cadrul categoriilor defavorizate. Acestea au diverse domenii de activitate, cum ar fi: colectarea/reciclarea de ambalaje şi deşeuri, recrutarea de personal şi cursuri de calificare pentru angajaţi, servicii medicale, casă de comenzi pentru produse agroalimentare ţărăneşti, construcţii, realizarea de mobilier şi obiecte din împletituri din nuiele, cultivarea plantelor ornamentale, organizarea de evenimente, desfacerea de obiecte de artizanat etc.“, a precizat Nicolae Cuţă, reprezentantul CRONO.

Ce puteţi găsi la târg

Un exemplu este Asociaţia Ecologică GAIA, care participă cu proiectul „Casă de comenzi pentru produse agroalimentare“. „Încercăm să-i ajutăm pe cei din mediul rural să promoveze produsele făcute în propria gospodărie, de bună calitate. Mulţi craioveni doresc să mănânce ecologic şi sănătos. Cei interesaţi pot să comande prin noi diverse produse: brânză, ouă, gem, murături, diverse conserve de legume etc. Ne‑am adresat în special instituţiilor şi firmelor cu mai mulţi angajaţi“, a spus Daniela Birtu, director executiv GAIA. Practic, firmele pot să facă acest serviciu de intermediere pentru angajaţi fără nici un cost, punând la dispoziţie un spaţiu în care producătorii să-şi prezinte săptămânal produsele. În timp, clienţii pot dezvolta o relaţie personală cu furnizorii. „Clientul merge în gospodăria ţăranului, vede cum cultivă roşiile sau alte produse pe care le cumpără. Vrem să încurajăm agroturismul şi această relaţie directă, bazată pe încredere. Produsele sunt mai ieftine decât cele din supermarket, unde prin timbrul de calitate plătim, de fapt, neîncrederea în acele produse. Pe bază de comenzi, furnizorii ştiu ce şi cât să cultive“, a explicat Nicolae Cuţă această idee originală.
Una dintre întreprinderile sociale care promovează romii se numeşte Eurom Social Construct, care oferă construcţii de calitate la preţuri mici. ONG-ul are însă nevoie de utilaje, care pot fi achiziţionate din donaţii şi sponsorizări. ONG Coffee este o altă idee interesantă. „Punem gratuit la dispoziţia instituţiilor şi firmelor un spaţiu gen cafenea unde pot desfășura sesiuni de brainstormig, şedinţe, prezentări etc. Singura condiţie este să consume produsele noastre: cafea, sucuri, apă minerală etc.“, a declarat Mircea Cojocaru, preşedintele Agenţiei de Consiliere şi Sprijin pentru Minorităţi şi Persoane Defavorizate din România (ACSMPDR).
Alt ONG care promovează romii este Organizaţia Romilor Cărămizari din Dolj. Aceştia execută mobilier de grădină, cât şi diferite obiecte din împletituri de nuiele: coşuri, rogojini, gărduleţe etc. „Toate obiectele noastre sunt făcute manual, din nuiele, şi încercăm să le promovăm pentru că, după părerea noastră, sunt unicat. La comandă, putem realiza orice obiect ne cere clientul“, a precizat Ion Bâlteanu, preşedintele asociaţiei.
Alte idei care merită sprijinite se referă la cultivarea de flori de către copiii cu autism şi la reciclarea ambalajelor. Bursa comunitară de afaceri sociale va continua azi, când toţi aceşti oameni cu idei interesante se vor întâlni cu reprezentanţii firmelor care i-ar putea ajuta să pună planurile de afaceri în aplicare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS