7 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalBobocii, repartizaţi aleatoriu

Bobocii, repartizaţi aleatoriu

Înscrierile în clasa I creează ca în fiecare an discuţii aprinse. După problema înscrierilor la unităţile şcolare, vine disputa pentru alegerea învăţătorului „ideal“. Părinţii doresc să-şi înscrie copilul la un anumit învăţător despre care au auzit de la prieteni sau colegi că este foarte bun. Acest lucru este o practică veche, iar până anul acesta părinţii aveau posibilitatea să-și menționeze alegerea chiar în cererea de înscriere. Din acest an, formularul tipizat de înscriere nu mai are o astfel de rubrică. Teoretic, părinţii nu vor mai avea posibilitatea de a-şi alege dascălul întrucât, prin platforma electronică, elevii vor fi împărţiţi aleatoriu pe clase.  Acest lucru nu înseamnă că această practică a dispărut definitiv, ea continuând să existe tacit. „Legea nu prevede în mod expres înscrierea copilului la un anumit învăţător, totul rămâne la latitudinea şcolii, în funcţie de înscrierile în clasa I. Pentru anul şcolar 2012-2013, în Dolj s-au înscris în clasa I 5.233 de copii, deși au fost recenzați doar 4.840“, a precizat Cerasela Cremene, inspector în cadrul ISJ Dolj.
Specialiştii sunt de altă părere, susținând că părinţii nu trebuie să aleagă educatorul după performanţele acestuia, ci după personalitatea copilului. „Recomandarea ar fi ca părinţii să aleagă învăţătorul mai degrabă în funcţie de  personalitatea copilului. Să-şi cunoască înainte de toate copilul, să vadă cum percepe el afectiv respectivul cadru didactic. Copiii care sunt crescuţi de bunici vor fi, cu siguranţă, mai apropiaţi şi mai receptivi față de o persoană mai în vârstă. Sunt copii care nu se pot adapta cu un învăţător bărbat. Dascălul potrivit este cel care ştie să relaţioneze şi să se joace cu copiii. Părinţii trebuie să se convingă că învăţătorul e potrivit pentru copilul lor, iar micuțul îl place“, a explicat prof. dr. Marinela Dumitrescu, directoarea Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) Dolj.

O practică tacită

Reprezentanţii şcolilor doljene cunosc această practică şi o încurajează mai mult sau mai puţin. „Noi nu prea suntem de acord cu această metodă. În primul rând, ar însemna să facem diferenţe între cadrele didactice din şcoala noastră ori între viitorii noştri elevi. Clasele se formează abia în a doua jumătate a lunii august. Cum ar fi să triem copiii şi să distribuim într-o clasă, deci la un învăţător, copii de medici, de profesori, şi în altă clasă copii proveniţi din alte medii?! La înscriere, noi nu am ţinut seama de o astfel de opţiune, nu este politica şcolii noastre. Fiecare învăţător are calităţile lui“, este opinia directorului adjunct al Colegiului „Fraţii Buzeşti“ din Craiova, prof. Carmen Ştefănescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS