7 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalAu înghiţit 40 de vagoane cu apă

Au înghiţit 40 de vagoane cu apă

37 de locatari de la blocul F3, scara 3, din Piaţa Gării din Craiova, au avut un „consum“ record de 400.000 de litri apă rece într-o lună. Atât a indicat apometrul general.

Locatarii scării 3 de la blocul F3, din Piaţa Gării, au constatat că au „consumat“ într-o lună 400.000 de litri de apă rece, aşa cum a indicat contorul general din subsolul blocului, care înregistrează consumul lunar. Nici vecinii de la blocul C1 nu stau prea bine, fiindcă oamenii au observat că au consumat 727 mc de apă rece tot într-o lună. Cantităţile mari de apă au ridicat un semn de întrebare reprezentanţilor Asociaţiei de proprietari nr. 1 Piaţa Gării, care au controlat contoarele din apartamentele celor 37 de locatari, respectiv 50 de la blocul C1, şi au constatat că apometrele din locuinţele acestora au indicat consumul corect. În această situaţie, apometrul general, aflat în subsolul blocului, ridică mari semne de întrebare.
„La blocul F3, scara 3, se consuma lunar cam 100 mc de apă rece. Pentru martie, cantitatea a crescut la 400 mc, iar locatarii au de plătit 15.361 de lei. Oricâte pierderi ar fi, oricât s-ar fura, tot nu s-ar ajunge la acest volum. Am verificat imediat apometrele şi bat cu consumul dat de proprietari. În bloc locuiesc mulţi pensionari, oameni care nu măsluiesc citirile. Este greşeala Companiei de Apă Oltenia ori contorul general este defect“, a spus administratorul Asociaţiei, Camelia Panduru.
Consumul mare de apă rece este o problemă generală în Craiova, dar doi, trei metri cubi de apă în plus sunt acceptaţi de asociaţiile de proprietari. Surplusul este suportat tot de abonaţi, cărora le este trecut la pauşal pe factură. Dar cum să fi consumat atâta apă încât ar putea să umple 40 de vagoane de tren? Este o întrebare la care nu a răspuns furnizorul de apă al oraşului, care nu a dat curs nici uneia dintre cererile asociaţiei.
„Am făcut cereri scrise la solicitarea proprietarilor nemulţumiţi către CAO, pe 15.03.2010 şi 19.04.2010, să vină să verifice contorul general. Pentru apa rece şi apa caldă există în punctul termic un singur contor care deserveşte trei asociaţii. Am cerut să fie montat un apometru pentru fiecare asociaţie. Nici acestei cereri nu au dat curs cei de la Apă“, a afirmat preşedintele asociaţiei nr. 1 Piaţa Gării.
După ce au fost nevoiţi ca la blocul C1 să-i încarce pe locatari cu 20 mc de apă rece peste consumul înregistrat de apometrul din apartament, asociaţia a decis să returneze furnizorului de apă factura de la blocul F3. Cu această ocazie au înştiinţat Compania de Apă că nu vor onora plata facturii dacă nu este verificat apometrul de la branşament.
Numai că furnizorul de apă al oraşului avertizează că tot acest „deranj“ îi va costa tot pe proprietari, dacă se dovedeşte că solicitarea nu a fost întemeiată.
„Conform Ordinului nr. 90/ 2007, articolul 7, alineatul 7, punctul 12, dacă utilizatorul solicită verificarea metrologică a apometrului în termenul de garanţie, cheltuielile legate de verificare, demontare şi montare sunt suportate de către operator. Cu condiţia ca sesizarea să fi fost întemeiată. În caz contrar, vor suporta utilizatorii cheltuielile respective. În legătură cu montarea unui singur contor pentru fiecare asociaţie, branşamentele nu ne permit în prezent această intervenţie, deoarece unele blocuri dintr-o asociaţie sunt branşate la reţele care deservesc altă asociaţie şi invers“, a precizat Mihaela Chiriţescu, şef Birou Relaţii cu publicul CAO Craiova.

Cu apa caldă s-a rezolvat

Nici cu apa caldă nu stau prea bine locatarii de la blocul F3, pentru că aici au avut un consum de 220 mc. Un salt imens faţă de consumul de 30 metri cubi din lunile anterioare. Numai că Regia de Termoficare Craiova şi-a recunoscut greşeala. A verificat contoarele şi a scăzut consumul la valoarea reală, de 27 mc pentru întreg blocul.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

7 COMENTARII