22.3 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalStăpânii inelelor din Craiova

Stăpânii inelelor din Craiova

Fondurile pentru infrastructură vor fi direcţionate în 2009 cu precădere pentru reconstrucţia străzilor şi a bulevardelor prin care se realizează tranzitul în Craiova.

Autorităţile din Bănie au împărţit marile relaţii rutiere din Craiova în „inele“ şi au decis ca în 2009 să atace toate bulevardele şi străzile din acestea cu bani din fonduri structurale şi guvernamentale. În program intră bulevardul Râului, integral, şi strada Pelendava, pentru legătura între porţile de sud şi de vest şi porţile de nord-vest şi nord, respectiv ieşirea spre Breasta şi cea în bulevardul Calea Severinului. Din acest sistem mai fac parte strada Brestei, deja inclusă într-un proiect de reabilitare pentru 2009, şi bulevardul Ştirbei Vodă, tocmai modernizat. Inelul se continuă în nord şi est cu bulevardele Dacia şi Decebal, până în strada Caracal. Cele două mari artere, numite Rocada, vor fi reparate în 2009 printr-un program cofinanţat. Relaţia sud-est va fi asigurată prin modernizarea unor străzi din cartierul Romanescu – Aleea 2 Bechetului şi Bucura -, prin care să fie direcţionat traficul dinspre strada Prelungirea Bechetului spre strada Potelu, cu ieşire în strada Caracal, într-o intersecţie care va fi reamenajată în 2009. Pentru zonele de est şi nord-est a fost trecută la investiţii strada Henri Coandă, de la intersecţia cu străzile Caracal şi Potelu până în Calea Bucureşti. Edilii vor să transforme această stradă în bulevard. „Acesta ar fi practic al doilea inel în zona de est, fiindcă primul ar fi bulevardul Decebal, pentru care au fost deja aprobate proiectul şi finanţarea. Intenţionăm să lărgim strada Henri Coandă şi pe tronsonul dintre intersecţia cu strada Mirceşti şi cea cu Calea Bucureşti, pentru a prelua traficul aglomerat de pe străduţele pe care se face accesul din şi înspre cartierul Valea Roşie. Pentru aceasta va trebui însă reamenajată intersecţia cu strada Calea Bucureşti“, a spus arhitectul-şef al Craiovei, Mircea Diaconescu. Acesta a precizat că intenţia primăriei este ca, mai întâi, să închidă inelele şi apoi să modernizeze străzile şi aleile din interiorul cartierelor. „Degeaba lucrăm printre blocuri, dacă oamenii abia vor ieşi cu maşinile de-acolo sau abia vor intra, fiindcă nu sunt asigurate relaţiile cu oraşul şi cu porţile sale“, a spus Mircea Diaconescu.

 

Se lărgeşte strada Dezrobirii

 

În ciorna listei de investiţii în infrastructură pentru 2009 a fost inclusă şi lărgirea străzii Dezrobirii, pe tronsonul cuprins între Piaţa Centrală şi strada Nicolae Iorga. „Eu văd ca o prioritate reamenajarea străzii Dezrobirii şi a intersecţiei cu strada Nicolae Iorga şi cu strada Petre Ispirescu“, a arătat arhitectul-şef al Craiovei, Mircea Diaconescu. Urbaniştii au mai propus pentru 2009 şi reamenajarea intersecţiei dintre bulevardul Nicolae Titulescu, strada Iancu Jianu şi aleea cu ieşire în strada George Enescu.

 

În 2008 s-au cheltuit toţi banii

 

În acest an, străzile Craiovei au înghiţit 93 de milioane de lei, dintre care 17 milioane de lei au fost acordate din bugetul de stat la rectificarea de toamnă. Primăria Craiova a reuşit să cheltuiască fondurile bugetare în mai puţin de două luni – noiembrie şi decembrie. Au fost mdernizate câteva dintre cele mai importante artere ale Craiovei: bulevardul 1 Mai, bulevardul Ştirbei Vodă, strada George Enescu, strada Unirii, strada A.I. Cuza, strada Brestei, de la kilometrul zero până la intersecţia cu strada Maria Tănase.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

16 COMENTARII