19.4 C
Craiova
miercuri, 8 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalInstituţii publice în afara legii

Instituţii publice în afara legii

Peste 600 de angajatori din judeţul Vâlcea, printre care primării, şcoli şi instituţii publice, nu şi-au întocmit, conform legislaţiei, registrul general de evidenţă a salariaţilor şi pot fi sancţionaţi contravenţional. Controalele efectuate de angajaţii Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Vâlcea au scos la iveală lipsa contractelor de muncă şi nerespectarea drepturilor salariale.

VÂLCEA. În registrul general de evidenţă a salariaţilor din judeţul Vâlcea sunt înregistraţi, până în prezent, 6.848 de angajatori, conform bazei de date organizate şi gestionate de ITM pe suport electronic. Au fost depuse 123.554 de contracte individuale de muncă. Dintre acestea, sunt înregistrate, ca active, doar 91.657. Ion Nicolae, inspectorul-şef al ITM Vâlcea, spune că toţi angajatorii au obligaţia să înfiinţeze un registru general de evidenţă a salariaţilor şi să îl prezinte inspectorilor de muncă, conform hotărârii nr.161/2006. „Angajatorii au obligaţia să transmită registrul în formă electronică la ITM, în a cărui rază teritorială îşi au sediul sau domiciliul, în termen de 20 de zile de la data angajării primului salariat. În acest registru nu sunt trecuţi angajaţii care au statut de funcţionar public. În Vâlcea, sunt în jur de 12.000 de oameni cu acest statut”, a spus Ion Nicolăescu.

 

644 de angajatori nu şi-au făcut registrul

 

Inspectorul-şef a precizat că, la ora actuală, în Vâlcea sunt foarte mulţi angajatori, persoane fizice şi juridice, care nu au înfiinţat şi nu au completat registrul. „Din evidenţele noastre se constată că nu au înfiinţat registrul un număr de 644 de angajatori, printre care 45 de primării, foarte multe şcoli şi o parte dintre instituţiile publice. Toţi aceşti angajatori care nu au înfiinţat sau nu au modificat registrul general de evidenţă a salariaţilor pot primi o amendă contravenţională cuprinsă între 2.000 şi 5.000 de lei“, declară Ion Nicolăescu. În Vâlcea există foarte multe primării care nu au înfiinţat registrul de casă, din cele 89 existente doar 44 respectând legislaţia în vigoare. „Mai mult, am făcut controale la primării şi am constatat o serie de nereguli. Am găsit asistenţi sociali fără contracte de muncă, dar şi angajaţi ale căror drepturi salariale nu sunt respectate. Aceleaşi nereguli le-am descoperit şi în şcoli, dar şi în unele instituţii publice, iar de săptămâna viitoare vom face controale în toate instituţiile care nu au făcut registre. Vom începe cu primăriile“, a anunţat inspectorul-şef. Conform legislaţiei în vigoare, orice instituţie care are şi personal contractual trebuie să aibă întocmit registrul cu evidenţa salariaţilor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS