Inspectorii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Vâlcea sunt cu ochii pe agenţii economici care încearcă să sfideze legea, profitând de forfota creată de Sărbători. Cea mai recentă acţiune de control s-a finalizat vineri, după numeroase verificări ale inspectorilor care au vizat casele de schimb valutar.
Beatris Alexandru, inspector-şef adjunct al OJPC, a declarat că activitatea intensă de schimb valutar din această perioadă a atras atenţia. „Îi sfătuim pe clienţii caselor de schimb să fie atenţi la detalii. Avem destul de multe reclamaţii venite din partea râmnicenilor care sunt nemulţumiţi de modul în care se derulează tranzacţiile. Din punct de vedere legal, casele de schimb valutar sunt în regulă, dar mai sunt unele scăpări. Este vorba de comisionul perceput şi care, de cele mai multe ori, este observat de clienţi după semnarea acelui formular. Inspectorii OJPC vor face chiar unele demersuri pentru schimbarea legii“, a spus inspectorul-şef adjunct.
Până pe 6 ianuarie 2008, la dispoziţia cumpărătorilor nemulţumiţi de calitatea produselor sau a serviciilor va sta o linie telefonică pentru sesizări. „Pentru a veni în sprijinul consumatorilor care nu sunt mulţumiţi de produsele cumpărate, există un număr de telefon la care se va putea suna nonstop – 0250/747.120. Noi îi sfătuim să fie foarte atenţi la termenul de valabilitate al produselor, dar şi la prezenţa etichetelor cu traducere în limba română. Până pe 6 ianuarie, noi vom fi foarte atenţi la tot ce se întâmplă“, a explicat Beatris Alexandru.