Peste 300 de litri de motorină s-au scurs ieri pe marginea DN 55 Craiova – Bechet, în comuna doljeană Malu Mare, după ce o cisternă încărcată cu aproximativ 13 tone de combustibil s-a răsturnat.
Minu Barbu, de 36 de ani, din Craiova, angajat la Transpeco Bucureşti, conducea ieri, dinspre Craiova către Bechet, în jurul orei 11.40, o autocisternă încărcată cu motorină. Poliţiştii de la Rutieră au stabilit că pe raza localităţii Malu Mare, la intersectarea cu autotirul condus din sens invers de cetăţenul bulgar Mitov Blagoev, Barbu nu a păstrat distanţa laterală suficientă faţă de acesta, acroşându-l. Impactul dintre cele două autovehicule a fost destul de uşor, fiind avariate numai retrovizoarele, însă Barbu a tras de volan dreapta, a ieşit de pe carosabil cu roţile de pe partea dreaptă şi, după ce a rulat circa 50 de metri în balans, s-a răsturnat pe o parte pe marginea drumului. În urma accidentului, şoferul autocisternei a scăpat fără nici o zgârietură.
Nu a existat pericol de incendiu
O autospecială a pompierilor, dar şi efective de jandarmi, poliţişti şi comisari ai Gărzii de Mediu au sosit la locul accidentului. „S-a constatat că din cisterna răsturnată se scurseseră circa 300 de litri de motorină prin gurile de umplere, care ar fi trebuit să fie etanşe. S-a luat măsura decuplării bateriilor de pe autovehicul şi s-a trecut la izolarea zonei“, a declarat George Vâlceleanu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Dolj. Poliţiştii de la Rutieră au restricţionat traficul în zonă, iar curioşii care se strânseseră să vadă accidentul au fost îndepărtaţi. Pentru a se limita întinderea motorinei au fost săpate şanţuri în jurul cisternei. Conform pompierilor doljeni, pericolul de incendiu şi explozie nu a fost mare, mai ales că motorina nu este uşor inflamabilă. „Din fericire, motorina nu este uşor inflamabilă şi nu a existat un pericol real. Dacă încărcătura era de benzină sau alt combustibil uşor inflamabil ar fi fost posibilă izbucnirea unui incendiu“, a încheiat George Vâlceleanu.
Garda de Mediu, anunţată de pompieri
Comisarii Gărzii Judeţene de Mediu Dolj au avut sarcina de a supraveghea acţiunile pentru limitarea pagubelor şi înlăturarea efectelor poluării. Aceştia spun că după accident nu au fost respectate câteva prevederi esenţiale ale legislaţiei în vigoare. „Conform legii, şoferul autocisternei sau superiorii acestuia ar fi trebuit să ne anunţe despre incident, despre natura şi greutatea încărcăturii, lucruri pe care noi le-am aflat de la pompieri. De asemenea, societatea care se ocupă cu transportul ar fi trebuit să intervină cu substanţe absorbante pentru limitarea scurgerii de motorină, însă nici acest lucru nu s-a întâmplat“, a declarat Manu Costache, comisarul-şef al Gărzii Judeţene de Mediu Dolj. Acesta a mai spus că urmează să se stabilească prejudiciile aduse mediului în urma scurgerilor de combustibil, să se facă o evaluare a situaţiei şi, în funcţie de rezultatele acesteia, se vor aplica eventuale sancţiiuni societăţii de transport. Reprezentanţii din Craiova ai Transpeco au declarat că s-a discutat cu Garda de Mediu despre accident, fără să precizeze însă când.
Ridicată cu macaraua
După ce motorina a fost mutată în altă cisternă, autovehiculul a fost ridicat cu o macara din şanţ, după câteva ore bune de restricţionare a traficului în zonă.