12.3 C
Craiova
miercuri, 1 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalPrimaria se trateaza la calitate pe 170 de milioane de lei

Primaria se trateaza la calitate pe 170 de milioane de lei

Primaria Craiova isi va moderniza serviciile acordate populatiei. Nu s-ar fi grabit sa o faca daca nu ar fi fost obligata de o hotarâre de guvern aprobata in 2004 si nepusa in aplicare pâna la aceasta data. Prin modernizarea serviciilor oferite populatiei, guvernantii spera sa combata birocratia din institutiile administratiei publice centrale si locale.


Pe ultima suta de metri, cabinetul Nastase a aprobat la sfârsitul anului 2004 o hotarâre de guvern prin care se aproba un program de masuri prin care se dorea combaterea birocratiei din institutiile administratiei publice locale si centrale. Dupa implementarea sistemului de management al calitatii serviciilor, operatiune pentru care plateste 170 de milioane de lei consultantului SC Fiatest SRL din Bucuresti, Primaria Craiova spera sa poata imbunatati calitatea serviciilor furnizate de administratie. Teoretic, de la anul ar trebui sa creasca multumirea cetatenilor fata de functionari, actul administrativ sa fie din ce in ce mai transparent, iar functionarii sa stea cu ochii in patru pe cetatenii orasului ca nu cumva acestia sa-si doreasca un lucru de la primarie si sa nu le fie indeplinita dorinta! Nu va grabiti sa rasuflati usurati pentru ca primaria abia a desemnat consultantul care va avea treaba in primarie aproximativ sase luni de acum inainte, timp in care va trebui sa stie la ce nivel de cultura a calitatii „presteaza“ angajatii primariei.


Contribuabilul nostru, stapânul nostru


Dupa alegerea consultantului, urmeaza 13 etape care trebuie parcurse pâna la certificarea unui sistem de management al calitatii serviciilor oferite de administratia din Craiova. Pe termen lung, beneficiarii acestui proiect sunt cetatenii acestui oras care vor avea posibilitatea sa constate pe propria piele daca banii alocati acestui proiect au fost aruncati pe fereastra sau institutia primariei a devenit mai responsabila fata de cei care-i finanteaza activitatea prin plata impozitelor. Toata lumea isi doreste ca functionarea administratiei publice locale sa aiba la baza un singur set de reguli clare, obiective, bine fundamentate (legal si tehnico-economic) si transparente. Dupa ce consultantul acestui proiect se va dumiri cum sta treaba in Primaria Craiova, va trebui sa stabileasca un set de reguli pentru fiecare compartiment sau directie, reguli care vor fi cuprinse intr-un manual ce le va rapi functionarilor placerea de a mai gresi intentionat. „Dupa certificarea managementului calitatii serviciilor, operatiune pe care sper sa o facem pâna la sfârsitul acestei toamne, ii asigur pe cetateni ca serviciile pe care le va oferi primaria vor fi vizibil schimbate in bine“, a precizat directorul executiv al Directiei Relatii cu Publicul, Elvira Stancu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS