7 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalPolitist calafetean, trimis in judecata pentru ucidere din culpa

Politist calafetean, trimis in judecata pentru ucidere din culpa

Agentul Marian Popi este acuzat de procurori ca a ucis un om si a ranit grav alte trei persoane, in urma unui accident de circulatie


Procurorii Parchetului de pe linga Tribunalul Dolj au dispus ieri trimiterea in judecata a agentului principal Marian Popi, de 36 de ani, din Calafat, subofiter in cadrul Inspectoratului Judetean al Politiei de Frontiera Dolj, acuzat de savirsirea unei infractiuni de ucidere din culpa si a trei infractiuni de vatamare corporala din culpa. Punerea sub acuzare a politistului calafetean are la baza producerea din vina sa, cu aproape doi ani in urma, a unui grav accident de circulatie, soldat cu un mort si trei raniti grav. Instrumentarea dosarului penal a durat foarte mult si din cauza controverselor legate de savirsirea faptei. Astfel, procurorul care a instrumentat initial dosarul l-a scos basma curata pe politist, insa solutia a fost infirmata de prim-procurorul Parchetului de pe linga Tribunalul Dolj, care a repartizat dosarul altui magistrat. Acesta din urma a considerat ca exista probe suficiente pentru a dovedi vinovatia agentului Popi, dispunind trimiterea in judecata a acestuia.


Vinovat e cauciucul


Pe 23 octombrie 2003, in jurul orei 14.00, agentul Marian Popi se deplasa de la Craiova spre Calafat la volanul unui BMW 318i, cu numarul de inmatriculare DJ-04-NHS. Era insotit de Ion Floricel, ofiter de politie, bun prieten cu acesta, si de Elena Floricel. Nu parcursesera decit vreo 17 kilometri din drum, cind, la iesirea dintr-o curba periculoasa, BMW-ul a intrat in derapaj, patrunzind pe contrasens, unde s-a lovit cu partea laterala stinga de un Oltcit, cu numarul de inmatriculare DJ-02-GHV, care venea din sens opus. In urma impactului, ambele autoturisme au fost grav avariate. Pentru cei patru ocupanti ai Oltcitului socul a fost insa devastator. Stefan Doru Bosontel, care ocupa locul din dreapta fata, a decedat pe loc, iar soferul Oltcitului, Constantin Patuleanu, si cei doi ocupanti ai banchetei din spate, Daniela Mariana Chifu si Anca Irimia, au suferit leziuni grave si au necesitat pentru vindecare pina la 120 de zile de ingrijiri medicale.


In vederea elucidarii conditiilor in care s-a produs accidentul, au fost efectuate trei expertize tehnice auto. In prima dintre ele, expertul Dorel Popa a concluzionat ca accidentul s-a datorat perforarii pneului stinga spate de la BMW, din cauza unui cui sau a altui obiect asemanator, aflat pe carosabil. Pe baza acestor concluzii, procurorul care a anchetat initial accidentul a propus neinceperea urmaririi penale fata de agentul Popi, motivind ca evenimentul s-a produs din motive independente de vointa soferului BMW-ului. Dupa infirmarea acestei solutii de catre prim-procurorul Parchetului de pe linga Tribunalul Dolj, un nou procuror a preluat dosarul, dispunind inca doua expertize, pentru a lamuri cu certitudine conditiile in care a avut loc tragicul eveniment rutier.


Politistul de frontiera risca pina la sapte ani de inchisoare


Nici celelalte doua expertize – una efectuata de ing. Marian Petculescu, din cadrul Laboratorului Interjudetean de Expertize Criminalistice Bucuresti, iar cealalta de ing. Grigoras Betiu, de la Institutul National de Expertize Criminalistice – n-au putut sa lamureasca daca explozia cauciucului de la BMW a avut loc inainte sau dupa producerea accidentului. Au scos insa la iveala aspecte esentiale pentru concluzia la care a ajuns procurorul anchetator. Un pneu echipat cu anvelopa tubeless (fara camera) – cum era in cazul BMW-ului – nu face explozie, ci se dezumfla lent, astfel ca nu putea produce derapajul. Si chiar daca, totusi, derapajul s-ar fi produs din cauza inteparii pneului, spatele BMW-ului s-ar fi rotit – conform expertilor – catre dreapta, si nu catre stinga. Pornind de la aceste concluzii ale expertilor, cel de-al doilea procuror care a instrumentat dosarul accidentului a concluzionat ca tragicul eveniment rutier, soldat cu un mort si trei raniti grav, s-a produs din vina politistului calafetean Marian Popi, care nu a adaptat viteza de deplasare a BMW-ului pe care-l conducea la conditiile de drum, respectiv carosabil umed si curba periculoasa la stinga. Drept urmare, Popi a fost trimis in judecata pentru savirsirea unei infractiuni de ucidere din culpa si a trei infractiuni de vatamare corporala din culpa, fapte pentru care judecatorii, daca-l vor gasi vinovat, ii pot da o pedeapsa de pina la sapte ani de inchisoare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS