10 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalUn autocamion face echilibristica pe marginea ripei

Un autocamion face echilibristica pe marginea ripei

Cu vreo patru kilometri inainte de intrarea in Moraresti, pe dealurile de la Draganu, soseaua Pitesti-Rimnicu-Vilcea formeaza o bucla foarte strinsa, un viraj in „ac de par“ cum ii zic soferii. Exact la jumatatea „acului“, un camion „pluteste“ pe marginea unei ripe de vreo 30-40 de metri adincime. Practic, cabina si sasiul autocamionului au ramas suspendate deasupra ripei.

Masina nu a cazut in haul de sub ea pentru ca rotile din stinga spate au ramas blocate intr-un rest de zid de protectie, fiind tinuta in acel echilibru precar de trailerul pe care-l tracta si pe care este incarcat un container continind 18 tone de marmura. Despre ce s-a intimplat si cum a ajuns autocamionul in acea pozitie bizara ne-a povestit Robert Nicu Dragan, de 30 ani, din Constanta, soferul autovehiculului.

A vrut sa evite coliziunea cu un tir

„Miercuri veneam de la Deva, de unde am luat pentru Constanta 18 tone de marmura. Ceva mai sus de curba asta, din cauza ca ma simteam obosit, am oprit intr-o parcare si m-am odihnit citeva ore. Pe la 8.30 dimineata am pornit din nou la drum. Coboram foarte incet. Cind am ajuns in curba, m-am pomenit ca un tir care urca ocupase aproape complet sensul meu de mers. Pentru a evita coliziunea, am tras dreapta de volan si am frinat, dar fara efect. Impins de greutatea incarcaturii, camionul a rupt zidul de protectie si glisiera metalica si s-a oprit suspendat deasupra prapastiei. Daca nu ar fi fost greutatea conteinerului de pe trailer, cu siguranta ma prabuseam.“

Se cauta solutii de recuperare a masinii

De miercuri, de la ora 9.00, patronul firmei la care este angajat Robert Dragan cauta o macara de mare putere cu ajutorul careia sa poata recupera camionul. Operatiunea nu este deloc simpla. Pentru ca vehiculul sa poata fi readus pe carosabil, trebuie efectuate doua manevre simultan: macaraua sa tina suspendat pe cabluri autocamionul, iar un alt utilaj, dotat cu motor puternic, sa traga de trailer spre sosea. Potrivit celor declarate de M. Radu, patronul societatii transportatoare, firmele care au in dotare macarale adecvate unei asemenea operatiuni au pretins in jur de 50.000.000 – 60.000.000 de lei pentru interventie. Adica mai putin cu vreo 15.000.000 de lei decit ar costa camionul.

Nu se stie ce solutie va fi adoptata in cele din urma. Problema este ca, daca macaraua ar ridica doar containerul cu marfa, atunci camionul poate ajunge in ripa cu tot cu trailer.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS