13.4 C
Craiova
joi, 9 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalScafandrii si genistii incearca recuperarea corpului pilotului si a avionului MIG

Scafandrii si genistii incearca recuperarea corpului pilotului si a avionului MIG

Operatiunile de cautare a cadavrului pilotului si a resturilor avionului MIG 21 Lancer, incepute de militari, ieri in zori, pe lacul Iezer din apropierea localitatii Cuza Voda, vor fi continuate dupa ce echipele de genisti vor monta un pod de pontoane.

Detasamentul de genisti din Regimentul 2 Pontonieri de la Turnu-Magurele, sosit ieri-seara, este condus de locotenent-colonelul Pantilie Bugean. Ei vor actiona cu salupe de tractiune, barci, autospeciale si o automacara, la locul accidentului fiind luate toate masurile pentru a se facilita interventia operativa a militarilor. Actiunea celor sase scafandri de la Centrul de Scafandri ai Fortelor Navale din Constanta de recuperare a pilotului si a unor componente ale avionului nu a avut succes, din cauza milului care face vizibilitatea sub apa sa fie foarte redusa.

Dupa opt ore de munca, militarii au ajuns la concluzia ca activitatea va fi usurata substantial daca vor fi montate pontoanele. Pina la ora 14.00, scafandrii de lupta deminori din Constanta scosesera la suprafata doar o mica parte a avionului, printre care virful aeronavei, aparatura de bord, precum si o bucata din casca pilotului. Membrii echipei au spus ca probabil, operatiunea va fi reluata astazi. Potrivit unor surse din comisia de ancheta, prioritatile sint scoaterea la suprafata a cadavrului pilotului si recuperarea cutiei negre.

Pilotul care si-a pierdut viata in accident este locotenent-comandor Adrian Manuel Savulescu si facea parte din grupul aviatorilor destinati sa indeplineasca misiuni in cadrul unor exercitii multinationale. Era unul dintre cei mai antrenati piloti ai Aviatiei Militare, cu 677 de ore de zbor. Avionul MIG 21 Lancer, cu simpla comanda apartinind Bazei 86 Aeriene Fetesti, s-a prabusit joi, la ora 14.15, in lacul piscicol din apropierea municipiului Calarasi.

Avionul a fost distrus, iar pilotul, care nu s-a catapultat, si-a pierdut viata. Zborul se efectua in cadrul unui antrenament de stricta supraveghere. Imediat a fost constituita o comisie de ancheta condusa de seful Statului Major al Fortelor Aeriene, general-locotenent Constantin Gheorghe, pentru investigarea cauzelor prabusirii avionului. Surse din Aviatia Militara au declarat ca primele informatii privind prabusirea avionului MIG 21 Lancer indica posibilitatea ca motorul sa se fi oprit deasupra orasului, situatie in care pilotul a incercat sa evite zona populata si a indreptat aparatul spre un alt perimetru.

Conform sursei citate, avionul venea dintr-o misiune de la Bacau si trebuia sa aterizeze la baza militara de la Borcea, de linga Fetesti. Pilotul nu a mai reusit sa se catapulteze, intrucit in timpul manevrei de evitare a zonei populate, avionul a pierdut brusc din altitudine. La putin timp dupa producerea evenimentului, ministrul apararii, Ioan Mircea Pascu, a declarat ca ipoteza nerespectarii regulilor privind desfasurarea zborului este exclusa in cazul accidentului aviatic de linga Calarasi. Procurori din cadrul Parchetului Militar Teritorial Bucuresti s-au deplasat la locul accidentului pentru a cerceta imprejurarile in care s-a produs catastrofa si pentru a efectua actele procedurale care se fac in cazurile in care se inregistreaza pierderi omenesti sau pagube, a declarat, intr-o conferinta de presa, procurorul general al Romaniei, Tanase Joita.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS