23.1 C
Craiova
miercuri, 1 mai, 2024
Știri de ultima orăEducatieS-au publicat subiectele pentru evaluarea naţională a elevilor

S-au publicat subiectele pentru evaluarea naţională a elevilor

 

Ministerul Educaţiei Naţionale a publicat vineri modele de teste pentru evaluările naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, care se vor aplica în luna mai.

Testele au fost elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare şi se găsesc pe site-ul Ministerului Educaţiei. Evaluările se vor desfăşura, în două sesiuni, în luna mai. Astfel, la clasa a II-a este vizată evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise şi evaluarea competenţelor de matematică. În cadrul evaluării las clasa a II-a, testul de evaluare a competenţelor de receptare a mesajelor citite şi testul de evaluare a competenţelor de producere a mesajelor scrise se desfăşoară în aceeaşi zi, cu o pauză de zece minute între ele. La clasa a IV-a, evaluarea presupune testarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. La clasa a VI-a, examinarea constă în susţinerea unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „limbă şi comunicare“, respectiv a unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „matematică şi ştiinţe ale naturii“.

După testări, ierarhizări ale unităţilor de învăţământ

Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute, la clasele a IV-a şi a VI-a. În urma administrării testelor elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei. Acestea sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
După administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eşantionarea unităţilor de învăţământ din învăţământul de stat şi particular din întreaga ţară, evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată şi având ca scop furnizarea datelor şi a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar, după cum se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS