22.8 C
Craiova
luni, 29 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCreșterea accesului la educație, o prioritate în comuna Podari

Creșterea accesului la educație, o prioritate în comuna Podari

Administrația comunei Podari acordă importanța cuvenită domeniului educației. În localitate, sunt implementate proiecte cu finanțări europene ce au ca obiective principale reducerea si prevenirea abandonului școlar timpuriu și promovarea accesului egal la învățământ.

Două proiecte pentru consolidarea educației

În prezent, în Podari sunt în derulare două proiecte în domeniul educației, finanțate din fonduri europene. „Educația este unul dintre pilonii dezvoltării, așa încât aceste proiecte sunt foarte benefice pentru comunitatea noastră”, transmite administratorul comunei, Aurel Gheorghiță.

Unul dintre proiecte este intitulat „Acțiuni Comunitare pentru Combaterea Excluziunii Sociale – ACCES”. Cel de-al doilea se numește „Școală incluzivă pentru o comunitate integrată”. Ambele se derulează prin POCU și presupun activități și acțiuni menite să crească nivelul de conștientizare privind importanța educației în rândul tinerilor și familiilor acestora.

„Se pune acces pe prevenirea abandonului școlar prin îmbunătățirea accesului la educație, de intervenție, prin consiliere și meditații, și pe elemente compensatorii, precum reintegrarea tinerilor care au părăsit timpuriu școala prin oportunități de formare, sprijin financiar și nu numai”, explică directorul Școlii din Podari, Marilena Andriescu.

În prezent se derulează următoarele proiecte în domeniul educației:

„Școală după Școală” și „A doua șansă”

Aurel Gheorghiţă, administratorul comunei Podari

140 de preșcolari și elevi beneficiază, prin intermediul proiectului ACCES de programul „Școală după școală”. Astfel, copiii se bucură de un cadru organizat pentru realizarea temelor și petrecerea timpului liber, iar părinții lor pot avea un loc de muncă full time. Alți 40 de tineri și adulți participă la programul „A doua șansă”, unde primesc consiliere educațională. Aceștia au șansa de a-și continua sau finaliza studiile obligatorii , cu posibiltatea de a accesa un program de calificare sau de a-si continua studiile cu nivelul terțiar.

„În cadrul aceluiași proiect 100 de părinți beneficiază de educație parentală, unde sunt încurajați să susțină educația copiilor”, precizează administratorul comunei Podari, Aurel Gheorghiță.

60 de părinți și 60 de părinți participanți la activitățile educaționale beneficiază de excursii pentru a lua parte la activități comune, care să consolideze relațiile și să contribuie la atingerea obiectivelor.

Logopedie și consiliere psihologică

În cadrul proiectului „Școală incluzivă pentru o comunitate integrată” au fost înființate două tipuri de servicii noi care nu există în momentul de față în cadrul unităților școlare: servicii de consiliere psihologică și servicii de logopedie, pentru cei care au anumite probleme legate de limbaj.

„Toate activitățile din cadrul acestor proiecte au scopul de a ajuta locuitorii comunei, de la copii la adulți, să înțeleagă rolul decisiv al educației pentru un viitor mai bun”, spune Aurel Gheorghiță. „Ne-am dorit să acordăm șanse reale de dezvoltare tuturor participanților și sperăm că am contribuit, în acest fel, la schimbarea vieții lor în mai bine”, adaugă Marilena Andriescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS