16.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCifra de afaceri netă a Heineken a căzut în 2013 cu 5%

Cifra de afaceri netă a Heineken a căzut în 2013 cu 5%

Într-un an considerat dificil de reprezentanţii companiei Heineken, care dezvoltă la Craiova fabrica de bere de la ieşire din oraş, compania a realizat în 2013 o cifră de afaceri de 1,120 miliarde de lei, în scădere cu 5% faţă de anul 2012, informează compania printr-un comunicat de presă privind rezultatele financiare ale anului trecut. Şeful Heineken în România a explicat de ce au scăzut vânzările de bere ale companiei. „2013 a fost un an dificil, în care vremea nefavorabilă, nivelul scăzut de încredere al consumatorilor și majorarea accizei au dus la o scădere a pieței de bere în România. În ciuda acestor condiții economice dificile, ne-am menținut poziția de lideri pe piață cu ajutorul portofoliului puternic, a investițiilor în mărci și a inovațiilor. Cota noastră de piață a crescut, dovedind faptul că strategia pe termen lung continuă să dea rezultate bune“, a declarat Onno Rombouts, director general al Heineken România.
Heineken a reuşit diminuarea costurilor de producţie, ceea ce a condus la eficientizarea activităţii: „Compania a scăzut consumul specific de energie termică, consumul specific de apă și și-a eficientizat rutele de distribuție, reducând numărul de kilometri cu aproximativ 12%“.
Compania Heineken a fost nevoită să găsească modalităţi de diminuare a costurilor, pentru a contracara tendinţele consumatorilor, dar şi presiunea fiscală accentuată. După cum spuneau reprezentanţii companiei, cifra de afaceri le-a scăzut şi din cauza majorării accizei la bere, considerată produs alcoolic. „Din cauza vremii nefavorabile, a încrederii scăzute a consumatorilor în starea economiei şi a majorării accizei, piaţa de bere din România s-a redus cu 10% în 2013, comparativ cu 2012. Experienţa ultimilor ani dovedeşte că un plus de presiune fiscală duce la o reducere a consumului, care se traduce într-o scădere a cererii pe piaţă şi în volume mai mici produse de berari. Consumatorul este cel care are cel mai mult de suferit. De aceea, încercăm tot timpul să implementăm strategii şi soluţii de management a costurilor pentru a răspunde cât mai bine la nevoile consumatorilor noştri“, au declarat, pentru GdS, reprezentanţii companiei producătoare de bere.
În fabrica de bere din Craiova lucrează peste 100 de angajaţi. Diminuările de costuri nu vizează şi reducerea locurilor de muncă. „Pentru noi, angajaţii sunt foarte importanţi, fiind cei care ne ajută să ne atingem obiectivele. Prin urmare, una dintre priorităţile noastre este să protejăm locurile de muncă ale angajaţilor noştri, să investim în ei şi să ne asigurăm că avem oamenii cei mai buni în funcţiile potrivite“, au mai spus reprezentanţii companiei. În fabrica din Bănie se produc mărcile de bere Golden Brau, Silva, Bucegi şi Neumarkt.
Heineken România are patru fabrici de bere-situate în Craiova, Constanța, Miercurea Ciuc și Târgu Mureș, și peste 1.100 de angajați.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS