13.3 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCadillac Converj, un nou coupe electric de lux

Cadillac Converj, un nou coupe electric de lux

General Motors a avut un as în mânecă la Salonul Auto de la Detroit – un nou coupe de lux denumit Cadillac Converj, un concept electric care foloseşte o versiune a trenului de rulare regăsit pe Chevrolet Volt.

Starul necontestat al standului GM la Detroit, „îmbrăcat“ într-o caroserie coupe ce duce un pas mai departe stilul lui Cadillac Coupe CTS, Converj beneficiază de sistemul Voltec îmbunătăţit, cu un motor electric asistat de un mic propulsor convenţional.
Bob Lutz, vicepreşedintele General Motors, nu a făcut dezvăluiri despre cât este de puternic tandemul motor electric – motor convenţional, dar a spus că noul Converj poate rula 40 de mile numai pe electricitate, asemenea Volt-ului. Are şi autonomie de încă 200 de mile, mulţumită motorului pe carburant.
„Nu sună ca un Cadillac, nu sună ca nimic altceva“, a afirmat Lutz, „dar cu siguranţă arată ca un Cadillac şi reprezintă următorul pas în strategia GM pentru maşini «verzi». Dovedeşte că electricitatea poate fi folosită pentru maşini compacte (Volt), dar şi pentru automobile de lux“.
Nu există o dată fixată pentru scoaterea pe piaţă a lui Converj, dar, cum Volt va fi prezent pe drumurile publice la sfârşitul lui 2010, se pare că vor trece câţiva ani până la lansarea noului model electric GM. Converj a fost ultima din 16 maşini General Motors prezentate în standul producătorului, alături de Volt, Vauxhall Insignia, conceptul Chevrolet Beat şi Cadillac SRX.
Rick Wagoner, boss-ul General Motors, în discursul său, a declarat că producătorul american s-a confruntat cu percepţiile greşite asupra maşinilor sale. „Ziua de azi marchează un nou început pentru GM. Dezvoltarea propulsiilor alternative va fi rapidă şi modelele prezentate aici, precum şi toată gama de automobile hibride sunt doar începutul a ceea ce va urma“, a susţinut Wagoner.

VW BlueSport, debut la Detroit

Boxster-ul are acum un rival pe măsură. „Copilul“ sport al VW, denumit Concept BlueSport, se doreşte o maşină cu veleităţi sportive, care să meargă mână în mână cu economia de combustibil şi preţul accesibil.
Fanii performanţei nu au fost uitaţi. Producătorul susţine că maşina accelerează la 100 km/h în 6,2 secunde, în timp ce costurile de rulare sunt mici, asemenea emisiilor de CO2 de numai 113 g/km.
BlueSport se bazează pe două tehnologii de creştere a eficienţei, o funcţie start-stop automată, asemănătoare sistemului prezent în gama BlueMotion, şi o funcţie de regenerare a energiei pe timpul frânării, precum tehnologia KERS, despre care se spune că va fi prezentă pe monoposturile F1 în sezonul 2009.
Urmând paşii făcuţi de Audi TT TDI, prima maşină diesel sport, BlueSport foloseşte un „arzător de motorină“ sub capotă. Este cunoscutul propulsor supraalimentat de 2.0 litri, ce produce 178 de cai-putere şi 350 Nm cuplu. Maşina este echipată cu transmisia DSG, iar puterea este transferată punţii spate. VW nu a confirmat intrarea roadster-ului în producţie, dar acest lucru este foarte posibil, dat fiind interesul în creştere pentru maşini sportive cu consum redus de carburant. Se aşteaptă ca versiuni TSI, pe benzină, cât şi TDI să ajungă în showroom-uri în 2010.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS