10.1 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriService-ul auto post-vânzare, o afacere de milioane de euro

Service-ul auto post-vânzare, o afacere de milioane de euro

Serviciile post-vânzare si comercializarea pieselor de schimb reprezinta o adevarata afacere pe piata auto, un sector in care se ruleaza anual sute de milioane de euro. Studiile de piata arata ca tot mai multi dealeri auto investesc in acest segment, menit sa le asigure supravietuirea in conditiile unei concurente acerbe.


Studiile in domeniu indica faptul ca dealerii auto fac o adevarata afacere din comercializarea pieselor de schimb si serviciile post-vânzare. Conform estimarilor, valoarea incasarilor din aceste activitati o depaseste pe cea a incasarilor din comisioane la vânzarea de autoturisme. Pe ce se bazeaza calculul? Pe faptul ca orice proprietar de autoturism are de facut cel putin doua drumuri pe an la un service auto. Fiecare trebuie sa faca revizia periodica a masinii si schimbul de ulei. Aceste servicii minime costa intre 60 si 200 de euro. Când mai exista si complicatii mecanice, sumele cresc considerabil. Analistii apreciaza ca, pentru dealerii si importatorii auto, post-vânzarea reprezinta o afacere de zeci de milioane de euro anual, aceste servicii reprezentând, in medie, aproximativ 60% din veniturile firmelor. In acest procent, ponderea vânzarilor de piese si accesorii in veniturile incasate din segmentul post-vânzare este de 70-80%, restul provenind din manopera si service. Faptul ca sunt vehiculate sume de milioane de euro pe aceasta piata certifica, intr-un fel, ca post-vânzarea este o afacere profitabila. In plus, dealerii sunt obligati sa faca aceste investitii si sa respecte standardele marcii pe care o reprezinta pentru a primi licenta de lucru de la importator si de la fabrica.


Dealerii isi diversifica gama de servicii


Specialistii in domeniu apreciaza ca din acest an nu volumul vânzarilor va fi un barometru al succesului unei afaceri, ci investitiile care au fost facute in diverse alte domenii, cum ar fi diviziile de second hand, service-uri auto, sisteme de finantare. Si in Craiova, dealerii auto fac investitii consistente pentru a asigura serviciile post-vânzare. Una dintre firmele care vrea sa-si extinda activitatile este POPECI MOTORS SRL Craiova. „Deocamdata, noi suntem la inceput cu aceste servicii, practicam preturi mai mici si oferim calitate ca sa ne atragem clienti. In conditiile concurentei actuale de pe piata este foarte greu sa supravietuiesti fara sa oferi si servicii post-vânzare. Noi am investit in jur de 20 de miliarde de lei intr-un service auto pentru tinichigerie si vopsitorie. Asiguram service la aceste servicii pentru Daewoo, dar vrem sa ne extindem si pentru Mercedes, Ford, Volkswagen etc.“, a precizat Vasile Munteanu, directorul general al firmei. Potrivit directorului, pentru marca Daewoo pe care o comercializeaza firma veniturile din aceste servicii reprezinta in jur de 15% din totalul incasarilor. Aceasta deoarece foarte multi clienti prefera service-uri modeste cu servicii pe masura, din cauza ca sunt foarte ieftine. Voci din sistem sustin ca toti dealerii ar trebui sa ofere astfel de servicii, daca nu obligati de piata, macar de normele europene in domeniu. „Dupa parerea mea, veniturile din servicii si service se pot ridica la 50% din totalul incasarilor. Practic, cam toti dealerii ar trebui sa ofere aceste servicii, pentru ca asa cer normele europene. In prezent, exista multi care doar incaseaza comisionul la vânzari, dar ulterior nu asigura service-ul. Când apar probleme, proprietarii de autoturisme sunt trimisi la reprezentanta. Aceste servicii ar trebui sa le ofere ei sau un service autorizat cu care sa aiba o intelegere“, a precizat Dumitru Scarlatescu, directorul REDAC AUTOMOBILE Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS