20.1 C
Craiova
joi, 24 octombrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateLicitaţie pentru modernizarea a 74,25 kilometri de cale ferată pe tronsonul Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş

Licitaţie pentru modernizarea a 74,25 kilometri de cale ferată pe tronsonul Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat miercuri că a fost lansată licitaţia pentru modernizarea a încă 74,25 kilometri de cale ferată pe tronsonul Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş. Valoarea estimată a celor două contracte (proiectare şi execuţie) este 4,87 miliarde de lei (fără TVA), conform Agerpres.

„Până în data de 29 iulie 2024 trebuie depuse ofertele pentru contractele necesare modernizării infrastructurii feroviare pe Lotul 4 (Drobeta Turnu Severin- Băile Herculane) şi pe Lotul 5 (Băile Herculane- PO Poarta). Valoarea estimată a celor două contracte (proiectare şi execuţie) este de 4,87 miliarde de lei (fără TVA), iar finanţarea este asigurată prin Programul Transporturi (PT) 2021- 2027”, a scris Grindeanu pe Facebook .

Durata de implementare este de 72 luni

Durata de implementare este de 72 luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 60 de luni pentru execuţie pe Lotul 4, respectiv 60 de luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 48 de luni pentru execuţie pe Lotul 5, potrivit unui comunicat al CFR SA.

Achiziţia publică pentru Loturile 4 şi 5 prevede proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare pe un traseu de circa 74,25 km din lungimea totală a tronsonului. Astfel, Lotul 4: Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane, km 362+632 – km 404+250 (41,618 km) are o valoare financiară estimată de peste 2,440 miliarde lei fără TVA, iar Lotul 5: Băile Herculane – PO Poarta, km 404+250 – km 436+887 (32,637 km), de aproximativ 2,433 miliarde de lei, fără TVA.

„Scopul general al implementării proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş (225,287 km) vizează: îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între viteza de 120 km/h şi cea de 160 km/h; modernizarea instalaţiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV); mărirea capacităţii de tranzit; asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii şi haltele de mişcare, facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi”, precizează CFR SA.

Vor fi modernizate staţii şi halte de mişcare, poduri, podeţe,

De asemenea, vor fi modernizate staţii şi halte de mişcare, poduri, podeţe, vor fi reabilitate/modernizate clădirile staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare. Nu în ultimul rând, proiectul vizează şi montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot; instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); reducerea valorii maxime a declivităţii pe secţiunile unde aceasta depăşeşte 18 .

Anunţul de participare la procedura de licitaţie deschisă şi documentaţia de atribuire sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 29 iulie 2024.

Citeşte şi: Elevii încep probele de la BAC pe 17 iunie

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS