13.1 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateUn om de afaceri excentric din Singapore vrea să construiască o arcă a lui Noe pentru bogații lumii

Un om de afaceri excentric din Singapore vrea să construiască o arcă a lui Noe pentru bogații lumii

Un om de afaceri excentric din Singapore îşi propune să construiască un megayacht de lux cu propulsie nucleară, cu scopul de a-i reuni la bord pe cei mai renumiţi cercetători în domeniul climei alături de cei mai bogaţi oameni ai lumii.Scopul final al călătoriei este salvarea planetei, informează CNN.

„De ce să nu-i luăm pe cei mai bogaţi oameni ai planetei, să-i punem la un loc cu cei mai inteligenţi oameni de ştiinţă, pentru a putea experimenta astfel, la prima mână, ce se întâmplă de fapt în jurul nostru?”, s-a întrebat Aaron Olivera, un om de afaceri din Singapore, iniţiatorul acestui proiect.

În cazul în care această idee ar deveni realitate, viitorul megayacht, cu numele Earth 300 („Pământ 300”, unde cifra de 300 vine de la lungimea în metri pe care îi va avea nava) ar deveni cea mai mare navă croazieră de lux de pe planetă.

În prezent cel mai mare yacht de lux este Azzam (circa 200 de metri lungime), aflat în proprietatea familiei regale din Abu Dhabi.

O navă SF, cu propulsie nucleară „verde” şi computer cuantic, despre care se crede că ar putea găsi soluţiile la actuala criză climatică

Megayachtul Earth 300 ar avea propulsie nucleară, ceea ce ar însemna zero emisii de carbon eliberate în atmosferă, arată partizanii proiectului. Mai exact, Olivera îşi propune ca nava să aibă un reactor nuclear la care combustibilul să fie toriu – element care, în urma reacţiilor nucleare, nu produce plutoniu radioactiv (cum se întâmplă în cazul reactoarelor clasice, cu uraniu) – un concept aflat încă în faza de cercetare.

Pe puntea navei, cu un design extrem de îndrăzneţ, ar urma să fie ridicată o sferă înaltă de 13 etaje, în care se vor afla laboratoarele ştiinţifice unde se speră că se vor găsi soluţii la actuala criză climatică.

Pe megayachtul  nuclear ar urma să încapă 425 de persoane, din care 165 vor fi membri ai echipajului şi 160 oameni de ştiinţă. Echipajul de bază va include de asemenea 20 de experţi în economie, ingineri, exploratori, activişti, artişti sau politicieni.

Constructorul are în vedere şantiere navale din Germania şi Coreea de Sud unde acest vas ar putea fi construit. Antreprenorul mai speră ca nava să fie gata în 2025 şi speră să atragă cât mai mulţi investitori privaţi şi bănci pentru finanţarea proiectului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS