7 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCele mai mari proiecte de infrastructură rutieră din Gorj, blocate

Cele mai mari proiecte de infrastructură rutieră din Gorj, blocate

Cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din județul Gorj sunt blocate în licitații de aproape un an. Este vorba de varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu și de Drumul Expres Craiova – Târgu Jiu.

Pentru ambele șosele au fost organizate, în urmă cu un an, licitații în vederea desemnării unui constructor, respectiv a unui proiectant. Încă nu există rezultate pentru licitațiile respective și se bate în continuare pasul pe loc. Lucrările la Varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu au debutat în luna octombrie a anului 2014, după ce contractul cu firma constructoare Collini Lavori a fost semnat încă din 2013.

Bugetul pentru lucrări a fost de 151 de milioane de lei. Lucrările ar fi trebuit să fie finalizate în luna octombrie 2016. Din diferite motive, contractul nu a mai putut fi derulat, iar în luna mai 2018 a fost reziliat de către antreprenor. Lucrările au fost executate în procent de doar 40%.

O nouă evaluare a restului de lucrări și o licitație

Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere a evaluat restul lucrărilor de executat la varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu. A rezultat o sumă mai mare decât bugetul inițial, deși a fost executat un procent de 40% din lucrări. Așadar, ori primele lucrări au fost subevaluate, ori contractul a fost sublicitat. CNAIR SA a publicat în aprilie 2019 pe platforma electronică destinată achiziţiilor publice (SICAP) anunţul pentru contractul destinat finalizării lucrărilor la Varianta de Ocolire a Municipiului Târgu Jiu, obiectiv care va avea o lungime de aproximativ 20 km.

Într-o perioadă de 18 luni, pe Varianta Ocolitoare Târgu Jiu trebuie construite trei noduri rutiere, două intersecţii giratorii, patru poduri şi opt pasaje. După finalizarea lucrărilor cu o valoare estimată de 207,096 milioane de lei, fără TVA, accesul pe această variantă se va face din DN 66 (E79), de la km 69+800 (kilometraj pe DN66), atât către est (14,909 kilometri), cât şi către vest (5,078 kilometri). Perioada de garanţie a lucrărilor va fi de minimum cinci ani, dar poate fi majorată până la şapte ani.

Un ofertant care a ajuns la tribunal

La noua licitație a depus o ofertă firma Secol. Nu a durat foarte mult și s-a ajuns la tribunal cu o contestație, după o decizie a CNAIR de a anula procedura de atribuire a contractului: „Contract execuţie lucrări semnat în data de 20.11.2013. Contractul execuţie lucrări a fost reziliat începând cu data de 18.05.2018, de către antreprenor. CNAIR are în pregătire o nouă procedură de achiziţie publică, pentru finalizarea obiectivului. Documentaţia pentru relicitare a fost finalizată şi urmează demararea procedurii de relicitare a lucrărilor.

Termenul de depunere a ofertelor este 23.07.2019. Contractul ce va avea ca obiect lucrările rămase de executat s-a aflat în procedură de evaluare a ofertelor. Având în vedere existenţa unui certificat constatator negativ emis de către Autoritatea Contractantă singurului ofertant, la data prezentei, a fost transmisă comunicarea oficială în ceea ce priveşte anularea procedurii de atribuire a contractului. Ofertantul a înaintat contestaţie la tribunal, ce se află în curs de soluţionare“, conform CNAIR.

Licitația pentru Drumul Expres împlinește un an

Licitația pentru desemnarea unei companii care să realizeze studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, la Drumul Expres Craiova – Târgu Jiu, a fost lansată în urmă cu aproape un an(pe 21 iunie 2019) de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Până acum, verdictul a fost amânat de câteva ori.

Este de amintit că mai multe firme s-au arătat interesate de contractul care vizează elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru Drumul Expres Craiova – Târgu Jiu și au depus oferte în acest sens. Bugetul este de aproape şase milioane de euro. Operatorii economici EGIS ROMANIA SA – SEARCH CORPORATION SRL și-au prezentat ofertele în asociere, ca și IRIMAT CONS SRL – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA.

În schimb, compania TPF INGINERIE SRL a preferat să participe individual la această licitație. Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în conformitate cu prevederile contractuale, prestatorul desemnat de Comisia de evaluare va avea obligația să elaboreze studiul de fezabilitate, Proiectul Tehnic de Execuție și Proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire, dar și să acorde asistență tehnică până la obținerea autorizaţiei de construcţie de către Autoritatea Contractantă.

Încă se analizează ofertele

După finalizarea contractului, care are o perioadă de derulare de 25 de luni, se va intra direct în faza licitării documentației pentru construcția Drumului Expres Craiova – Târgu Jiu. „Traseul actual principal ce realizează legătura între Craiova și Târgu Jiu este asigurat de DN 6 (E79) Craiova – Filiași – Târgu Jiu, pe tronsonul Filiași – Târgu Jiu, un traseu cu câte o bandă de circulație pe sens și cu un trafic foarte ridicat, cu sectoare pe care este atinsă capacitatea de circulație a drumului.

Cea mai mare parte a infrastructurii pe acest tronson are o stare tehnică defavorabilă – 60% din traseu este la standard de drum cu o singură bandă de circulație pe sens“, potrivit caietului de sarcini care însoțește licitația.
Potrivit caietului de sarcini, drumul expres ar urma să fie construit cu bani europeni și se va lega atât la drumul expres Craiova – Pitești, cât și la centura Târgu Jiu. Firma care va câștiga licitația va trebui să propună și să analizeze trei variante de traseu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS