Ziua Mondială a Poştei se sărbătoreşte, în fiecare an, la 9 octombrie. Aceasta marchează înfiinţarea, în 1874, prin semnarea Tratatului de la Berna (Elveţia), a Uniunii Generale a Poştelor (UPU). Ziua mondială a poştei a fost declarată la această dată de Congresul Uniunii Poştale Universale, desfăşurat la Tokyo, în Japonia, în 1969.
Scopul marcării acestei zile este de a conştientiza rolul sectorului poştal în viaţa oamenilor şi a societăţilor de afaceri, contribuţia sa la dezvoltarea socială şi economică a ţărilor. De asemenea, are menirea să încurajeze statele membre ale Uniunii Poştale Universale să întreprindă programe prin care să transmită mesajele lor şi să facă cunoscute activităţile proprii în rândul publicului şi a mass-media la nivel naţional.
Poșta Română a depășit o perioada grea pe care a traversat-o în ultimii ani.
Poşta Română se va concentra în perioada următoare pe investiții care vor repoziționa instituţia acolo unde îi este locul și o vor alinia la cerințele de automatizare firești ale pieței.
Poșta Română, afaceri și profit net în creștere
Compania Națională Poșta Română (CNPR) a consemnat în primele șase luni ale acestui an o cifră de afaceri de 622,2 milioane de lei, de la 568,76 milioane de lei în iunie 2018, iar profitul net a urcat de aproape trei ori, la 29,4 milione de lei, comparativ cu 10,63 milioane de lei la finele primului semestru din anul precedent.
Profitabilitatea companiei s-a îmbunătățit pe fondul avansului veniturilor din exploatare peste rata de creștere a cheltuielilor din exploatare (9,6% versus 8%), reducerii cheltuielilor financiare cu 41,7% și dublării veniturilor financiare.
Poșta este unul dintre cei mai mari jucători locali de profil, are peste 23.500 salariați și o rețea teritorială de aproximativ 5.600 de unități. Compania este controlată de Ministerul Comunicațiilor – 93,52% și Fondul Proprietatea – 6,48%.