12.8 C
Craiova
joi, 2 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitatePrichindei de grădiniţă, jurnalişti pentru o oră la Gazeta de Sud

Prichindei de grădiniţă, jurnalişti pentru o oră la Gazeta de Sud

 

Preşcolarii grădiniţei Numărul 3 cu program prelungit, Filiaşi însoțiți de educatori și părinți au trecut ,marţi, pragul redacției Gazetei de Sud. Plini de curiozitate, micuții au învățat cât de interesantă e lumea presei. Copiii au aflat cu acest prilej care sunt pașii apariției unui ziar, de la redactare, corectare, machetare, prelucrare fotografii și trimitere către tipografie.

Aceştia au fost foarte atenți și au aflat etapele pe care o informaţie le parcurge pentru a îmbrăca forma unui articol tipărit în ziar sau publicat pe site.

Înarmaţi cu o energie molipsitoare micuţii au luat cu asalt întreaga redacţie şi au imortalizat întâlnirea cu oamenii ce se află în spatele poveştilor zilnice.
Preşcolarii şi-au manifestat interesul mai ales pentru ziarul tipărit care a stârnit curiozitatea tuturor. Aceştia s-au apropiat să simtă mirosul de cerneală şi textura hârtiei şi au rămas impresionaţi. Pentru unii dintre ei a fost prima lor întâlnire cu un ziar tipărit.

Am aflat de la cadrul didactic care îi însoțea Ileana Şchiopu că această vizită face parte din programul dedicat activităților desfășurate în săptămâna „Școala altfel”, care reprezintă calea spre întărirea relaţiei profesor-elev, în absenţa clopoţelului și a lecţiei ce durează strict 50 de minute. Atmosfera din „săptămâna altfel” este una specială, fiind trăită atât de elevi, cât şi de profesori cu sentimentul câştigării unor experienţe noi.Copii sunt veseli, dornici de a participa la orice acţiune, de a experimenta sau exersa, profesorii sunt dispuşi să socializeze cu elevii lor, într-un context non-formal, atipic pentru învăţământul românesc, dar inovator, destins, prielnic pentru cunoaştere şi fixarea unor relaţii „poate mai umane” decât se pot stabili în cadrul unei ore de curs.

În acest fel, elevul nu mai trece prin secvenţe de învăţare separate în discipline diferite ci, aceiaşi noţiune o poate aborda în mai multe moduri, conducând la o mai bună formare în modul şi în ritmul propriu al fiecărui elev. El devine actorul activ în rolul principal al acţiunii:imaginează, construieşte, cercetează, creează şi transpune în practică, găsindu-şi singur mijloacele din ceea ce i se oferă, originalitatea constând în aceea că nu preia modelul învăţătorului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS