13.4 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateViitoarele poduri plutitoare subacvatice ale Norvegiei

Viitoarele poduri plutitoare subacvatice ale Norvegiei

Cu ghețari maiestuoși, fiorduri și munți, Norvegia este considerată una dintre cele mai frumoase țări din Europa. Totuși, terenul accidentat face destul de dificilă călătoria dintr-o parte într-alta a țării. Mai mult de 1.000 de fiorduri de pe coasta de vest a țării scandinave găzduiesc o treime din populația Norvegiei, de 5,3 milioane de locuitori, potrivit cunoaste lumea.

Pentru o călătorie de 1.100 de kilometri între orașul sudic Kristiansand și cel nordic Trondheim, oamenii trebuie să schimbe 7 feriboturi, asta în timp ce călătoria durează în jur de 21 de ore. Guvernul norvegian intenționează să reducă la jumătate acest timp, cu un proiect de infrastructură de 40 de miliarde de dolari, absolut inedit.

Potrivit autorităților de la Oslo, norvegienii vor construi poduri suspendate și plutitoare, pe lângă cel mai adânc și lung tunel săpat în piatră din lume, forat în roca de sub fundul mării, tunel care va avea o lungime de 27 de km. Tunelurile plutitoare în schimb vor fi construite la 30 de metri sub suprafața apei și, potrivit planului proiectului, autoritățile din Norvegia speră ca acestea să fie finalizate în următorii 30 de ani. Drumul dintre Kristiansand și Trondheim face parte din E39, o rută cheie pentru Norvegia. Pentru a moderniza traseul se vor construi trei poduri suspendate și alte cinci poduri plutitoare, structuri susținute de pontoane.

Dacă un fiord este mai adânc de 1 km și mai lat de 5 km, soluțiile tradiționale nu vor funcționa, motiv pentru care inginerii vor să apeleze la tuneluri plutitoare. Acestea din urmă vor fi fixate fie cu ajutorul cablurilor de fundul mării, fie legate de pontoane amplasate la distante destul de mari, asta pentru a permite trecerea vaselor. Tunelurile vor fi construite din beton și vor funcționa precum tuneluri normale, care pot transporta vehiculele dintr-o parte a fiordului în cealaltă. Valurile și curenții la adâncimea de 100 de metri au o putere mai scăzută decât cei de la suprafață, lucru ce va facilita acest sistem de transport. Mai mult decât atât, un tunel plutitor va minimiza impactul asupra peisajului, pentru că majoritatea structurii se va afla sub apă și nu va produce la fel de multă poluare fonică precum un pod normal.

În acest moment, experții testează durabilitatea tunelurilor plutitoare în cazul unei explozii. Dacă un tir care transportă material inflamabil va exploda în tunel, trebuie stabilit impactul pe care acesta îl va avea și ce metode de evacuare ar trebui sa existe în acest caz. China, Coreea de Sud și Italia cercetează proiecte asemănătoare de infrastructură rutieră.

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS