Succesul unei afaceri este dependent de promovare

Autori


Deși, pe piața din România, concepte precum branding, marketing, BTL și altele asemenea au devenit cunoscute abia după anii 2000, conștiința importanței de „a face reclamă“ există de multă vreme, chiar și la nivel intuitiv. Nu ești cunoscut, nu exiști. Dacă nu exiști, nu reziști. Un dicton atât de simplist ar putea conține, de fapt, esența publicității. Promovarea unei afaceri, mai ales în ziua de astăzi, când oamenii sunt invadați de informație la fiecare pas, nu mai poate fi un lux. Este o necesitate pentru oricine vrea să reziste pe o piață capitalistă al cărei suflet este competiția. Un consultant de publicitate al echipei Gazeta de Sud, Mihai Deliu, ne povestea, la o pauză de cafea, despre conversația cu un client vechi al trustului. „Unul dintre clienții noștri fideli mi-a spus cândva: am apelat la serviciile dumneavoastră de promovare și când mi-a mers bine, și când mi-a mers rău. Când mi-a mers bine, m-am promovat ca să fiu văzut. Când mi-a fost rău, m-am promovat ca să fiu văzut“.

Fără promovare, oamenii nu te cumpără

Oamenii care alcătuiesc echipa departamentului de mare publicitate a trustului Media Sud lucrează în domeniu de mai bine de zece ani. În tot acest timp, experiența le-a dictat să își adapteze mereu ofertele la realitatea economică. „Am trecut prin perioada de boom economic, am trecut prin perioada de criză. Publicitatea nu rămâne niciodată la fel. Piața cere mereu lucruri noi. Nevoia clienților este astăzi una, mâine alta. Canalele media se schimbă, automat trebuie făcute ajustări. Trebuie să fii mereu în priză și să înțelegi fenomenele ca să poți să creezi campanii care să le aducă rezultate oamenilor ce apelează la tine“, spune Petruța Iacob, consultant Media Sud.

Colega sa, Virginia Barbu, adaugă: „Prima regulă este ca oamenii să știe că ești acolo. E nevoie de constanță. Nu te poți promova o lună-două intens, apoi să pui punct. Publicul se va întreba ce s-a întâmplat cu tine. Va începe să creadă că nu îți mai merge bine afacerea sau că ai dispărut, pur și simplu. Fără promovare, oamenii nu te cumpără“. De aceea, spune consultantul Raluca Săcuianu, orice afacere trebuie să înceapă cu o campanie de promovare a produselor sau serviciilor sale și, pe măsură ce își consolidează o poziție pe piață, poate începe să se concentreze pe branding, pe campanii de imagine. „Când discutăm cu un client despre campaniile care i se potrivesc venim, de obicei, cu un pachet complex, care cuprinde mai multe canale, mai multe dimensiuni de machete sau bannere, două-trei variante de mesaje. Apoi, specialiștii în tehnoredactare ai Gazetei de Sud vin cu design-ul pentru macheta din ziar, cei de la Radio Sud adaptează mesajul pentru a fi cât mai sonor. La Alege TV, informațiile sunt alese și în funcție de impactul vizual, adaptate pentru grafica video. În on-line, bannerul ales trebuie să își dovedească eficiența. Fiecare canal al trustului nostru are propriile particularități, de aceea campaniile sunt complexe și atent construite de mai mulți specialiști. Lucrăm ca o reală agenție de publicitate“.


Pachetele de promovare, cele mai avantajoase

Sfatul specialiștilor Media Sud pentru oamenii de afaceri este să își promoveze produsele și serviciile prin intermediul mai multor canale, pentru a atinge o audiență vastă, dar și pentru a se asigura că mesajul rămâne întipărit în mintea publicului, prin expunerea la mai mulți stimuli. „Vezi macheta în ziar, auzi apoi spotul radio sau vezi spotul pe TV și asociezi instant mesajele. În felul acesta, produsul devine mai puternic, iar avantajul este și unul financiar. O campanie care presupune un astfel de pachet este mai accesibilă decât dacă ai plăti pentru fiecare canal. Și avem totul pentru a acoperi o audiență completă: ziarul – Gazeta de Sud, radioul – Radio Sud, televiziunea – Alege TV și mediul on-line, prin gds.ro și craiova.ro, materiale de promovare – Tipografia de Sud.



Comenteaza acum

Alte stiri

Sumarul ediției de luni, 13 februarie 2017

Actualitate

» „Soroșismul“, inventat în laborator de consilierii israelieni ai lui Dragnea?
» 200 de protestatari la Cotroceni
» Senatorii jurişti au dat raport de admitere pentru OUG 14 de abrogare a controversatei OUG de modificare a Codurilor penale
» Scandal la Comisia Juridică din Senat. Şerban Nicolae a dat-o afară pe reprezentanta Parchetului General
» IGSU: În 2016 numărul urgențelor a fost cu 8% mai mare față de anul anterior
» Bombă de aviaţie de 250 kg, datând din al Doilea Război Mondial, găsită la Giurgiu
» UPDATE – București: Manifestanții au început să vină în fața Guvernului
» Parchetul General cere verificarea averii lui Traian Băsescu
» Comisia Europeană loveşte în speranţele Guvernului: deficit de 3,6% şi creştere sub aşteptări
» Parlamentul a avizat favorabil solicitarea președintelui privind inițierea referendumului național referitor la continuarea luptei anticorupție
» Avalanșă în Alpii francezi: Cel puțin 4 morți
» Comisia juridică din Senat discută OUG 14 luni seara, în jurul orei 18.00
» Prognoza meteo pentru marţi şi miercuri
» Senat: Proiectul de lege privind grațierea, aviz favorabil la Comisia de constituționalitate

Publireportaj

» Cargosud SRL recrutează şoferi de tir
» La Centrul Comercial Auchan Craiovița, doar dragostea nu are pereche!

Local

» Minoră ucisă de un interlop amorezat
» 100 de avarii la rețeaua termică reabilitată cu 90 de milioane de euro
» Român căutat pentru zeci de furturi, extrădat în Austria
» Pensiune făcută scrum la Brezoi
» Vâlcea: Arme deţinute ilegal, confiscate de poliţişti
» Mehedinţi: L-au chemat să bea o bere apoi l-au bătut până l-au băgat în spital
» Vâlcea: Transport ilegal de cărbune la Berbeşti
» Mehedinţi: Casa unei consiliere PSD în flăcări, la Orşova
» Mehedinți: Navigația fluvială a fost redeschisă pe Dunăre, în amonte de barajul Porțile de Fier I
» Olt: Incendiu la o hală cu materiale plastice din Slatina

Dolj

» Craiovenii, obligați ilegal să plătească taxa de salubrizare
» Semaforizare „inteligentă“ în Balș și Filiași
» Ești urmărit penal? Poți fi manager la un spital de stat
» Profesori angajați „la negru“ în grădinițe
» Lista neagră cu asociațiile de proprietari datornice la Termo
» Angajatorii încep să treacă timpul real de lucru în contracte
» Întreruperi energie electrică de mâine
» UPDATE – Craiova: Protestele antiguvernamentale şi anti-PSD continuă

Gorj

» 42 de milioane de lei pentru modernizarea canalizării în trei oraşe
» Sute de instituții publice, fără autorizaţie de securitate la incendiu
» Pregătiri pentru sărbătorirea Zilei Naţionale „Constantin Brâncuşi”
» Stadiu de practică al studenţilor, la Jandarmeria Gorj
» Expert Petroleum a preluat activitatea Petrofac, la Ţicleni
» Gorj: Aleşii locali din Târgu Jiu pun la cale sancţionarea celor care înjură pe Facebook

Sport

» Stoican s-a înclinat în fața „Regelui“
» Craiovenii înfruntă Steaua
» În Cupă, cu Dinamo
» CSO Filiași, în regim de semicantonament
» Fotbal / Pandurii, înfrângere cu scor de neprezentare la Ovidiu

Sanatate

» „1.000.000 de pacienţi vor avea dificultăţi în a găsi medicamente“
» Cancerul ucide copilării! (II) – 40 de copii, internaţi lunar la Oncopediatrie

Magazin

» Horoscop
» Recomandare de lectură: „Dragostea nu moare“ – Autor: Maitreyi Devi Editura: Amaltea Colecţia: Mileniul Trei

Opinii

» Revoluţia eticii: neaşteptatul ghid moral de la marginea Europei

Top