15.9 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateAdministratorii picaţi, suspendaţi temporar

Administratorii picaţi, suspendaţi temporar

Mulţi dintre administratorii de la asociaţiile de proprietari din Craiova care nu au trecut examenul de evaluare îşi văd în continuare de treaba. Ei prestează activitatea pentru care sunt atestaţi, administrator de imobile, chiar dacă la acest moment atestatele lor sunt suspendate conform HCL nr. 303/2012 privind aprobarea Regulamentului pentru organizarea şi desfăşurarea examenului de atestare a persoanelor fizice, în vederea îndeplinirii funcţiei de administrator de imobile şi autorizarea persoanelor juridice specializate pentru activitatea de administrare a imobilelor. Regulamentul spune clar la art. 37: „Certificatul de atestare al administratorilor de imobile se suspendă în următoarele cazuri: a) Când cu ocazia evaluării anuale a capacităţii profesionale nu a promovat testul. În acest caz, suspendarea nu poate fi mai mare de patru luni, interval în care are obligaţia de a solicita o nouă evaluare şi de a promova testul“.
Angajaţii asociaţiilor de proprietari aflaţi în această situaţie au diverse scuze: că primăria nu le-a trimis dispoziţiile de suspendare, că inspectorii de la Serviciul coordonare asociaţii le-a spus că pot să semneze listele de plată. Alţii însă s-au conformat, fie şi-au luat concediu între perioada dintre cele două evaluări, fie au rămas numai cu serviciul de casierie, celelalte atribuţii trecându-le în sarcina Comitetului executiv al asociaţiei.

Face fiecare cum îl taie capul

La Asociaţia nr. 97/8 apartamente Theodor Aman, administratorul Mihai Preoteasa, chiar dacă a picat evaluarea din 15 martie, îşi continuă activitatea de administrator, fiindcă administraţia locală nu i-a trimis dispoziţia de suspendare. „Eu mi-am continuat activitatea, primăria trebuia să ne suspende atestatul şi să ne trimită o dispoziţie, ceea ce nu s-a întâmplat, şi consider că atestatul meu este valabil. Oricum, m-am înscris pentru cea de-a doua evaluare, din data de 28 aprilie“, a spus Mihai Preoteasa.
O situaţie similară se întâlneşte şi la Asociaţia Ştefan cel Mare, bl. V2, unde administratorul Radu Corcoveanu este în continuare administrator. Nu ştie cine ar putea să preia atribuţiile de administrator în asociaţie. „Nu, nu este altcineva în locul meu. Nici nu cred că s-ar găsi cineva să facă treaba în locul meu. Oricum, aceste testări ne dau activitatea peste cap. Voi merge la cel de-al doilea examen. Dacă nu trec, atunci să-mi retragă atestaul“, este de părere Radu Corcoveanu.
Unii dintre administratori s-au conformat „indicaţiilor“ primăriei şi se ocupă doar de încasările asociaţiei. Este şi cazul administratoarei de la Asociaţia bl. 84B-87B Craioviţa Nouă. Aceasta a rămas momentan doar cu activitatea de casierie. „Într-adevăr, am fost respinsă la evaluarea din martie şi m-am conformat. Acum mă ocup doar de casieria asociaţiei, pentru că eu sunt şi casier, şi contabil, pe lângă funcţia de administrator. Îndatoririle de administrator au fost preluate de Comitetul Executiv. În funcţie de rezultatul evaluării din 28 aprilie, rămâne de văzut dacă îmi păstrez atestatul de administrator sau nu“, a spus Costina Bîrdău.
Contactaţi telefonic, inspectorii din cadrul Serviciului Control şi Monitorizare Asociaţii de Proprietari au declarat: „În această perioadă, administratorii care nu au trecut evaluarea trebuie să lase atribuţiile de administrator în sarcina Comitetului Executiv. Poate, însă, să efectueze încasări şi plăţi în numerar, cu respectarea prevederilor Regulamentului operaţiunilor de casă“, a precizat un inspector din cadrul Serviciului.

 Încă o şansă

În fiecare an, administratorii de la asociaţiile de proprietari din Craiova sunt evaluaţi de primărie. Celor care nu trec examenul le este retras atestatul şi pierd posibilitatea de-a mai profesa. În acest an nu au trecut evaluarea 20 de administratori, aceştia au însă posibilitatea să o mai susţină încă o dată.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS