22 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateElectroputere VFU Paşcani ar putea încasa până la 98 de milioane de lei pentru revizii la CFR Călători

Electroputere VFU Paşcani ar putea încasa până la 98 de milioane de lei pentru revizii la CFR Călători

Compania Electroputere VFU (RMAR), deţinută de Gruia Stoica, a încheiat luni cu CFR Călători un acord-cadru pentru lucrări de revizie cu o valoare cuprinsă între minimum 1,85 milioane de lei şi maximum 98,1 milioane de lei, fără TVA.
„Electroputere VFU Paşcani a încheiat cu Societatea Naţională de Transport Călători CFR Călători acordul-cadru de prestări servicii nr. 4 din 10 februarie 2014 pentru serviciul de «Revizie tip R8 la automotoarele Desiro SR 20 D – Revizie Capitală» pentru cantităţile minime şi maxime ale acordului cadru, valoare minimă 1,85 milioane de lei fără TVA şi valoare maximă 98,1 milioane de lei fără TVA“, se arată într-un raport al companiei din Paşcani remis Bursei.
Compania Electroputere VFU Paşcani (RMAR), fostă Remarul Paşcani şi deţinută de Gruia Stoica prin compania Grup Feroviar Român, a înregistrat în primele nouă luni ale anului trecut o cifră de afaceri de 83,1 milioane de lei (18,8 milioane de euro) şi un profit net de 3,6 milioane de lei (831.000 de euro).
Remarul Paşcani şi-a schimbat denumirea în Electroputere VFU la finele lunii martie, după ce Gruia Stoica a cumpărat, la sfârşitul anului 2012, divizia de producţie locomotive a Electroputere Craiova (EPT).
Omul de afaceri Gruia Stoica, acuzat că i-ar fi dat avocatului Doru Boştină trei milioane de euro pentru a afla, prin intermediul acestuia, ce preţ cere CFR Marfă la licitaţia pentru transportarea cărbunelui în beneficiul Complexului Energetic Oltenia, a fost arestat preventiv la finele lunii ianuarie pentru 29 de zile.
În a doua parte a lunii iunie, Grup Feroviar Român a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane de euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 de milioane de lei plus 1,5 milioane de euro investiţii de mediu.
Vânzarea pachetului majoritar de acţiuni la compania de stat nu a putut fi finalizată până la termenul-limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.
Grup Feroviar Român este al doilea mare operator de transport feroviar de marfă din România şi face parte din grupul Grampet, controlat de Stoica.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS