20.9 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateO roabă de acte pentru „Rabla“ în varianta persoane juridice

O roabă de acte pentru „Rabla“ în varianta persoane juridice

Dacă îndeplinesc condiţiile, operatorii economici trebuie să depună toate documentele pe care le-au strâns, de la înregistrarea la ONRC până la ultimul bilanţ contabil.

Facilităţile acordate de Ministerul Mediului firmelor care doresc să-şi înnoiască parcul auto par să fie umbrite de birocraţie.
Deşi, în aparenţă, paşi de parcurs sunt puţini (înregistrarea dosarului, casarea maşinilor, radierea lor şi drumul la producător pentru intrarea în posesia maşinilor noi), dosarul care se cere la înregistrarea la Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) este atât de stufos încât mulţi dintre patroni se lasă păgubaşi, iar ceilalţi îl cară cu roaba.
Numai dosarul de înregistrare care va fi depus la AFM va cuprinde o serie de documente, pentru care operatorul economic este nevoit să facă multe alte drumuri. În plus, persoana juridică nu poate participa la program decât dacă îndeplineşte anumite condiţii, şi anume să nu fie datoare statului la nici un capitol, să nu fie înregistrată cu fapte sancţionate de legislaţia financiară, vamală, precum şi cu fapte care privesc disciplina financiară; să nu aibă suspendate activităţile economice, să nu fie insolvabilă sau în încetare de plăţi şi nici în procedură de insolvenţă sau lichidare ori reorganizare judiciară sau în stare de faliment, să nu fi fost dată în judecată pentru declararea acestora, precum şi pentru altă situaţie similară, să nu sponsorizeze activităţi cu efect negativ asupra mediului şi să fi adoptat prin forul său deliberativ hotărârea de participare la program.

Alocările financiare nu trebuie să fie mai mari de 200.000 de euro

În cazul operatorului economic, după cum arată AFM în documentele puse la dispoziţia Curierului Naţional, acesta trebuie să dovedească faptul că nu este considerat „firmă în dificultate“ conform definiţiei CE, nu este subiectul unei proceduri de recuperare a unor ajutoare de stat declarate ilegale şi incompatibile, iar „valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate pe o perioadă de trei ani consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în baza schemei de ajutor de stat de minimis aprobată prin dispoziţie a preşedintelui Autorităţii nu depăşeşte echivalentul în lei, la data depunerii dosarului de înscriere, a 200.000 de euro (100.000 de euro, dacă activează în sectorul transporturilor)“.

Certificate fiscale, cazier, procură…

Cum spuneam, dosarul de înscriere se întocmeşte de către proprietar şi trebuie să cuprindă cererea de finanţare semnată de reprezentantul legal al proprietarului sau de persoana împuternicită să îl reprezinte în cadrul programului, copia actului de identitate al acestuia; procura notarială de împuternicire a persoanei care reprezintă proprietarul însoţită de actul de identitate al acesteia în copie; certificatul de înregistrare fiscală în copie şi certificatul de atestare fiscală, emis de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, în original.
De asemenea, este nevoie de certificatul de atestare fiscală emis de Direcţia de taxe şi impozite locale, pentru sediul social şi pentru punctele de lucru pentru care se intenţionează achiziţionarea autovehiculelor noi în cadrul programului, în original, şi de certificatul de cazier fiscal în original.
În stufosul dosar mai trebuie să existe certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu în original şi certificatele de înmatriculare a autovehiculelor uzate, în copii certificate „Conform cu originalul“.

…rapoarte ale cenzorilor, altele de audit, balanţa şi bilanţul

Şi pentru ca totul să fie complet, operatorul economic trebuie să depună şi copiile formularelor de raportare contabilă la încheierea ultimului exerciţiu financiar, vizate de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, însoţite, după caz, de rapoartele administratorilor şi ale Comisiei de cenzori sau de ultimul raport de audit ori raportul de analiză pe bază de bilanţ, formularul de raportare contabilă semestrială, împreună cu ultima balanţă de verificare lunară; în cazul proprietarului cu activitate până la un an, dar nu mai mică de şase luni, se depune ultima balanţă de verificare, transpusă în formular de bilanţ contabil.

Actul constitutiv şi certificatul de înregistrare la ORC

Dar să nu credeţi că asta e tot. Dosarul mai trebuie să cuprindă şi actul de înfiinţare (act constitutiv/contract de societate/statut), cu toate modificările şi completările ulterioare, în copie; certificatul de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului, împreună cu toate anexele, certificatul constatator emis de Oficiul Registrului Comerţului, în original şi nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de înscriere, din care să rezulte datele de identificare a proprietarului, codul unic de înregistrare, capitalul social, obiectul principal de activitate şi activităţile secundare de activitate, administratorii, acţionarii/asociaţii şi situaţia juridică; hotărârea/decizia Adunării Generale a Acţionarilor/asociaţilor, a asociatului unic, a Consiliului de Administraţie privind participarea la program, în copie legalizată; precum şi declaraţia, în original, privind ajutoarele de stat primite în ultimii trei ani, inclusiv cele exceptate de la obligaţia notificării.

Casarea

După verificarea documentelor şi publicarea pe pagina de internet a Autorităţii a listei proprietarilor înscrişi şi a sumei aprobate fiecăruia, proprietarul înscris predă autovehiculul uzat unui colector care are încheiat protocol cu Autoritatea. Colectorul eliberează proprietarului înscris certificatul de distrugere a autovehiculului uzat, precum şi tichetul valoric, după o serie de verificări precum componentele esenţiale ale maşinii care urmează să fie casate, vechimea acesteia, cartea de identitate a autovehiculului şi actul de identitate al proprietarului.

Radierea

Anterior prezentării la Serviciul comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor competent teritorial, proprietarul trebuie să obţină copii legalizate de pe certificatul de înmatriculare şi de pe certificatul de distrugere a autovehiculului uzat.
Certificatul de radiere din evidenţa circulaţiei autovehiculului uzat se eliberează la cererea proprietarului, în baza predării certificatului de înmatriculare şi a certificatului de distrugere a autovehiculului uzat, ambele documente în original.
Certificatul de radiere din evidenţa circulaţiei trebuie să menţioneze că autovehiculul uzat a fost casat/predat în vederea dezmembrării.

Înscrierea la producător şi achiziţia maşinilor

După obţinerea acestui certificat de radiere, persoana juridică se prezintă la producător, unde trece prin alte furci caudine: după verificarea actului de identitate, a tichetului valoric în original, a certificatului de înmatriculare şi a celui de distrugere a maşinii, a procurei, şi a declaraţiei pe proprie răspundere autentificată la notariat că proprietarul este de acord să ia maşini noi la sfârşitul perioadei de leasing, operatorul economic se poate duce să-şi cumpere maşinile.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

5 COMENTARII