12.8 C
Craiova
joi, 2 mai, 2024

Tunel sub Craiova

Traficul din centrul Craiovei va fi răsfirat prin două pasaje. Unul va trece pe sub strada A.I. Cuza, iar cel de-al doilea se va ridica peste intersecţia de la kilometrul zero al Băniei.

 

Soluţia pentru fluidizarea traficului rutier la kilometrul zero al Craiovei şi la intersecţiile de la Universitate constă în construirea a două treceri, una subterană şi alta supraterană. Rolul acestora este de a prelua şirul de autovehicule de pe bulevardul Carol I până pe strada Arieş, pe sub strada A.I. Cuza, respectiv de a conduce fluxul de pe Calea Bucureşti spre Calea Severinului pe deasupra intersecţiei străzilor Brestei, Ştefan cel Mare şi Unirii. Primarul Craiovei, Antonie Solomon, a declarat ieri că aerisirea traficului în zona centrală este una dintre priorităţile sale din acest mandat şi că nu va renunţa sub nici o formă la materializarea celor două obiective.

„Ţin foarte mult să rezolv problema cu aglomeraţia din aceste intersecţii. Ţin neapărat să construim două pasaje, unul subteran şi altul suprateran, care să preia circulaţia în intersecţiile din centru: să intre maşinile de pe bulevardul Carol I şi să iasă la Casa Studenţilor, iar dincolo să intre imediat după Teatrul Naţional şi să iasă la Curtea de Apel. Am demarat deja procedurile şi suntem în faza de studiu de fezabilitate la unul dintre proiecte şi de plan urbanistic la celălalt“, a spus ieri primarul Antonie Solomon, la prima sa conferinţă de presă din actualul mandat. Solomon a precizat că pentru aceste investiţii, dar şi pentru celelalte gândite pentru următorii patru ani nu va ezita să propună consiliului local contractarea unui împrumut.

„Gradul de îndatorare a consiliului local este de 700 de milioane de lei. Noi am împrumutat până acum 70 de milioane. Dacă va fi nevoie şi nu se va putea altfel, voi propune consiliului să mai facem un împrumut şi vă asigur că voi reuşi să-i conving pe consilieri să şi accepte. Nu mai accept o Craiovă ancorată în nemişcare“, a mai spus primarul.

 

Dacia – Decebal, axă prioritară

 

Infrastructura rutieră a Craiovei va suferi modificări importante în următorii ani şi pe relaţia bulevardelor Dacia şi Decebal, care vor fi reabilitate printr-un proiect de 12,4 milioane de euro, prin Programul Operaţional Regional.

„Acest proiect a depăşit fazele de evaluare administrativă, tehnico-economică şi strategică şi urmează să fie supus evaluării proiectul tehnic“, a spus primarul Craiovei, Antonie Solomon.

El a mai arătat că nu este foarte mulţumit de modul în care se derulează lucrările de modernizare a marilor artere, începute în martie 2008. Potrivit funcţionarilor din primărie, pe strada A.I. Cuza unul dintre tronsoane este încă neatins, deşi pe 3 august expiră termenul de predare a lucrării. Nici pe strada Unirii constructorii nu dau în brânci: lucrările sunt executate în proporţie de 80%, dacă ar fi să-i credem pe inspectorii publici, iar termenul expiră pe 24 iulie. Despre strada Brestei, a cărei reabilitare este mult întârziată, Direcţia proiecte a primăriei nici nu aminteşte în raportul înaintat lui Antonie Solomon. „Nu-mi convine cum lucrează aceşti constructori, dar astea sunt licitaţiile. Credeţi că mie nu mi-ar plăcea să vină o firmă care să-mi dea la cheie, în termenul contractat şi la calitatea contractată, un obiectiv? Ba, sigur că da! Dar astfel de firme vin cu preţuri mai mari, fiindcă îşi fac calculul corect şi normal că nu pot câştiga licitaţiile la care ceilalţi vin în gaşcă“, a mai afirmat primarul Craiovei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

21 COMENTARII